Volkswagen Passat Variant 2006: Elektrische handrem

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: BVY, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

Auto afgekeurd. onderdeel reminrichting beschadigd.
L+R Elektrische handrem gescheurd.

Wat wordt hiermee bedoeld?

lensyadem

Geplaatst door lensyadem , lid sinds 9 jaar geleden

9 Reacties

kaleido 1 PRO, 6 maanden geleden

Is het niet handiger om diegene die de auto afgekeurd heeft dit te vragen , vermoed dat het om de buitenkabels gaat.

    Dat is waarschijnlijk wel handig. Hij zou er een foto van kunnen maken. - lensyadem, 6 maanden geleden

jaguar2836 PRO, 6 maanden geleden

Waarschijnlijk is de behuizing vd handremmotors gescheurd waardoor ze niet meer werken.deze motors zitten op de remklauw en kan je testen met je uitleescomputer.als het niet een te goedkope is

lensyadem, 6 maanden geleden

Beste jaguar2836, de handrem doet het gewoon. De keurmeester vond het nodig de auto om die reden af te keuren. Is dit een reden van afkeuren, terwijl de handrem nog steeds goed functioneert.? Je wordt op kosten gejaagd zonder dat dit misschien nodig is.

jaguar2836 PRO, 6 maanden geleden

Nee,dat is geen afkeurpunt als ze gewoon werken.maar je kan er dan wel op rekenen dat vocht uiteindelijk je motortjes laat vastgelopen.
Succes en bedankt voor je antwoord

Citrogek PRO, 6 maanden geleden

Ik vermoed ook dat het om de behuizing gaat maar ben van mening dat het wel een afkeurpunt is aangezien onderdelen van het remsysteem niet gescheurd of gebroken mogen zijn, zie afbeelding.

.

Beste antwoord, geplaatst door lensyadem, 6 maanden geleden

Een zeer ervaren gepensioneerde ex werkplaatschef en ook keurmeester heeft voor mij de afkeur puntjes opgelost en noemde de keurmeester een enorme mierenn....! De scheurtjes waren nauwelijks waarneembaar en je moet er absoluut bewust naar zoeken. Hij heeft de kunststof huisjes ontvet en het oppervlak met kit bedekt. Maandag naar de herkeuring. Ik gebruik de handremmen nooit, want het betreft een automaat, die in de P stand geen handrem nodig heeft en onder het rijden ook niet. Mocht hij niet akkoord gaan, dat laat ik de wagen ergens anders keuren, die ik op de hoogte stel van de eerde keuring natuurlijk, met aan absolute kans op een steekproef. Laat de steekproef inspecteur dan maar bepalen, wat wijsheid is. Ik houd jullie op de hoogte. Ik heb daar graag €58 extra voor over. Naar dit keuringsstation ga ik in ieder geval nooit meer heen. Naar mijn mening is hiervoor de APK ooit nooit voor ingesteld.

Hans4040 PRO, 6 maanden geleden

Je kan ook naar dezelfde keurmeester gaan en bij afkeur een keuring door RDW eisen, dus zeg maar zelf om een steekproef vragen...

    Bedankt voor de tip. Dat zal ik zeker doen en bespaart mij de extra €58,-. - lensyadem, 6 maanden geleden

Hans4040 PRO, 6 maanden geleden

Ter info:
https://www.rdw.nl/particulier/voertuige...

    Tenslotte heb ik toch maar eieren voor mijn geld gekozen en twee handremmotoren gekocht op internet a € 49/stuk en ze door de VW dealer laten vervangen. Bij VW kosten deze motoren € 250/stuk. Montegekosten €120. In totaal was ik dus € 220 kwijt i.p.v. € 620 die VW zou hebben berekend. De chefmonteur van VW kon geen verschil waarnemen van mijnn op internet gekochte exemplaren en de z.g orginelen van PON. Ik kreeg alleen geen garantie. Sorry voor mijn hele late melding - lensyadem, 2 weken geleden

lensyadem, 2 weken geleden

Tenslotteheb ik toch maar eieren voor mijn geld gekozen en twee handremmotoren gekocht op internet a € 49/stuk en ze door de VW dealer laten vervangen. Bij VW kosten deze motoren € 250/stuk. Montegekosten €120. In totaal was ik dus € 220 kwijt i.p.v. € 620 die VW zou hebben berekend. De chefmonteur van VW kon geen verschil waarnemen van mijnn op internet gekochte exemplaren en de z.g orginelen van PON. Ik kreeg alleen geen garantie. Sorry voor mijn hele late melding

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.