Hallo.
Heb een probleem bij een VW Passat 16tdi 2015.
Na het vervangen van de brandstoffilter is een probleem begonnen. Voordien geen problemen.
Ik vervangen de brandstoffilter. Ik start de wagen en valt stil. Normaal dus. Wat blijven doorstarten en slaat na een paar x starten aan dus ik dacht alles ok. Vertrek ik voor een proefrit, draaide de motor schokkerig en geen vermogen. Terug binnen gereden voor de controleren of ik iets vergeten was maar zag niet duidelijk het probleem. Ook geen foutmelding. Wat gegoogeld en nu blijkt dat ik de filter moest ontluchten door de brandstofpomp aan te sturen. Een toestel aangeschaft om te ontluchten. Na het ontluchten zelfde probleem maar valt nu zelf na een paar seconden stil. Heb gecontroleerd of de filter vol zit. Dit is het geval en er komt zeker brandstof bij het aansturen van de pomp.
Dus ik heb een stil vermoeden dat er een probleem is met de brandstofregelaar op de rail. Want voor het stilvallen begint het toerental te schommelen.
Dus mijn vraag is, gaan deze wel eens stuk of is er een ander probleem. Heb een toestel maar kan de rail druk niet uitlezen en geeft geen foutcodes. Ben zelf Opel monteur en daarbij moet het systeem nooit ontlucht worden als er een pomp in de tank zit. Aangezien de garages gesloten zijn probeer ik het langs deze weg.
Mvg Bart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hogedrukpomp defect vermoed ik omdat deze erg slecht tegen gebrek aan diesel kan .
als je bent begonnen met starten met leeg filter dan heb je nu een hoop lucht in het systeem..als monteur zijnde weet je hoe je de lucht er eventueel kan uithalen ontluchten..maar zoals de voorgaande zegt pomp kan ook al stuk zijn maar misschien heb je mazzel
4 jaar
Bedankt voor de reacties
Heb de pomp in de tank verschillende keren aangestuurd. Ook proberen te ontluchten door retour vacuüm te trekken zowel retour hogedrukpomp als injectoren. Het rare is dat hij wel start. Ik zou denken dat als de hogedrukpomp stuk is hij helemaal niet start. Als deze pompen zo gevoelig zijn vind ik het wel raar dat er geen instructies zitten bij een nieuwe filter. Veel auto start je toch zonder filter te vullen.
4 jaar
Geen filterslangen losgehad ivm onjuiste aansluiting,wel het juiste filter gemonteerd ,zijn namelijk twee type,s in, lengte verschil.
Deksel filterhuis niet beschadigd,getordeerd valse lucht.
Sommige type,s hebben een terugslag klep in het filterhuisdeksel als deze blijft open staan krijg je ook rare situaties.
Hallo,
Heb alles opnieuw nagekeken. Brandstoffilter is de juiste en is lucht dicht.
Heb de stekker van de regelaar op de hogedrukpomp afgekoppeld en blijft nu wel goed draaien. Geeft wel een fout maar kan perfect gas geven. Als ik hem stil leg en de stekker terug monteer begint hij na het toerental terug te schommelen en valt stil. Gas geven gaat maat het toerental schommelt. Dus de vraag is het de regelaar of de hogedrukpomp zelf
Mvg
Bart
4 jaar
heel apart maar als hij zonder die regelaar wel goed is zou je zeggen dan is de pomp wel goed als hij ook goed rijd...misschien dat de pomp druk wat varieert ?
4 jaar
Regelaar op de pomp even loshalen twee torxboutjes en kijken of er slijpsel in het zeefje zit of ongerechtigheid
waardoor deze gaat klemmen, zit er veel slijpsel in dan weet je dat het de pomp is alu is geen probleem metaal wel.
Mvg Bert
Heb je een motertoerental zagend laag naar hoger druksensor diszijde rail of de drukregelaar vliegwielzijde.
rail druk kun je aflezen in meetwaarden blok.
druksensor rail komt nog wel eens voor is ook het goedkoopst.
Mvg Bert
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar