close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Elektrische lekkage?

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1390, Vermogen (kw): 55

Beste allemaal,

Ik heb sinds twee weken last van mijn accu!
Heb al een nieuwe accu aangeschaft en deze erin geplaatst, na drie dagen met de nieuwe accu te hebben gereden bleek de auto al minder goed te starten vandaag dag 13 met nieuwe accu stond ik weer stil. Gelukkig is mijn zwager een monteur en kon mij even bijstaan met een spanningsmeter. De accu eerst weer aan de praat gekregen met startkabels! Even stationair laten draaien en de spanningsmeter/voltmeter op de accu gelaten, de accu bleef oplopen na dit te hebben geconstateerd auto uit gezet en terug naar de meter, deze was nu aan het terug lopen! Alles nagekeken zover als we konden, dynamo lijkt in orde. Toen gekeken binnenin de auto, hier bleek het lampje van het handschoenenkastje te blijven branden deze verwijderd en weer terug naar de meter, na het lampje te hebben verwijderd liep de meter weer omhoog, dus we dachten het probleem te hebben gevonden en zijn gestopt met verder zoeken! Nog geen zeven uur later de auto weer geprobeerd te starten omdat ik weg moest weer een lege accu! Wie o wie herkent t probleem of heeft een idee van wat wij over het hoofd kunnen hebben gezien?

Geplaatst door

DizzyNatalie (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik lees niets over de waardes wat jullie meten , laadspanning ?
Hoe is lekstroom gemeten ? ik vermoed dat er niet helemaal op de juiste manier gemeten is.
Laadspanning loopt niet langzaam op , als de motor loopt is deze meteen goed , tussen 13.8-14.5v en loopt niet langzaam op van 12 naar ?
Lekstroom wordt gemeten met de accuklem los en beginnen op de max ampere stand van je meter tussen klem en min accupool .
Auto Niet starten bij het meten van lekstroom.
Onder de accu zit op het chassis een massapunt met een gevlochten kabel die vaak dit soort problemen veroorzaakt , maak deze eerst eens goed schoon.
Ik vermoed dat er verschil zit tussen de waarde gemeten op de B+ van de dynamo en de laadspanning op de accu.

Meter aan het teruglopen? naar welke waarde m, maar goed u zwager is monteur dus die weet dan toch wel hoe deze storing is op te lossen

jan5047 0
badge

8 jaar

ik wou dat mijn storing zo simpel was.
Maar jou storing lekkage kan je door de accu op te laden dan die meter weer aansluiten.
Zekeringen één voor één eruit trekken en weer plaatsen totdat de meter geen lekkage aangeeft oftewel lekstroom naar 0,05 Amp of lager aangeeft.
op de deksel van je zekeringskast staat wat de betreffende zekering van stroom voorziet.

jorini 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.