👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn tdi'tje start dus al niet zo lekker( duurt 2/3 seconden voor ie aanslaat, 1 seconde onregelmatig lopen en dan normaal).
Bij koude start rookt ie ontzettend( blauwe rook). Als de motor op temperatuur is en ik trek volgas op in 3e, 4e of 5e versnelling rookt ie nogal.
Gloeibougies zijn goed, verstuivers vervangen maar rook blijft( heb verstuivers van 110 pk erin gezet, ECU moet nog iets bijgesteld worden). Geen lucht in brandstofleidingen.
Enige wat ik nog kan bedenken is de brandstofpomp. Motor heeft 270.000 km gelopen.
Heeft iemand suggesties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Verschillende mogelijkheden!
Je moet 2 richtingen op zoeken. De ene kant is verbrande/lekkende kleppen, versleten zuigerveren/ lekke koppakking. dus compressie testen....
De richting is iets in de brandstoftoevoer. Een diesel gaat dan motorolie consumeren en rookt blauw.
Het meest voor de hand liggende: verstopt brandstoffilter.
Anders een verstopte leiding, blaas de leiding vanaf de tank eens door met perslucht in tegengestelde richting. Soms ligt er troep op de uitloop in de tank. Dat blaas je dan weer voor enkele maanden weg....
Kijk ook of er geen leidingen lekken (zweten)
Ook kunnen rubberleidingen soms van binnen opzwellen......
Heb het luchtfilter vervangen( oude was een K&N inlegfilter die al zeker 150.00 km erop zat) probleem is verholpen.
Wel moet ik de inspuithoeveelheid wat bijstellen( mag tussen 3 en 5 liggen). Weet iemand hoe dit aan te passen is met een VAG tester?
20 jaar
Een K&N luchtfilter van 150.000 km kan nog jaren mee!
Koop een reinigingsset, maak 'm schoon en impregneer 'm opnieuw... Moet elke 80.000km gebeuren....
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar