close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen POLO 55 KW: Foutcode P1240-35-00

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: ahu, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Probleem met deze Polo is als volgt.

Er is al een hele poos de klacht dat soms het EPC lampje gaat branden en dan heeft men minder vermogen. Na resetten gaat het een aantal weken goed. Klant woont niet om de hoek en een aantal weken terug weer het probleem gehad en door de accu pool even los te koppelen konden ze weer verder.

Afspraak gemaakt en de auto is nu bij ons. Hij geeft 2 foutcodes. uitgelezen met VAGCOM, die ogenschijnlijk niet direct met elkaar verband hebben.

17648 Verstuiver 4e cilinder (N33) P1240-35-00 onderbreking
en
17953 Aansturing gasklep P1545-35-10 onjuiste werking- geregeld

De verstuiver op de scope geeft prima beeld, exact als de andere injectoren. Bedrading is goed en stekker op de ECU is ook droog en niet gecorrodeerd.

Toch komt deze injector fout direct weer terug.

De storing op de gasklep heeft er misschien mee te maken, maar bij een actuator test wordt hij wel aangestuurd. Maar soms geeft hij geen reactie op het gaspedaal. Hier moet ik nog induiken morgen. Het is een elektronisch gasklephuis zonder gaskabel.

Iemand die hier nog suggesties voor heeft?

Geplaatst door

Robbie Jensema (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste,

is er geen update voorzien voor dit probleem??
Anders even informeren bij een dealer.
Veel succes.

Frankie3226 0
badge

8 jaar

Na wat meten blijkt de ECU het probleem te zijn.
De injectorstoring is niet op te sporen want alles werkt goed.Het scopebeeld is ook perfect en ook niet afwijkend van het signaal van de andere 3 injectoren.
Het signaal van het gaspedaal is ook goed en soms reageert het gasklephuis ook prima op het signaal van het gaspedaal.Zelfs als het gasklephuis op een gegeven niet op het gaspedaal reageert, blijft toch het signaal van het pedaal binnenkomen op de ECU.
Daarna gemeten op het gasklephuis zelf. Die wordt in eerste instantie aangestuurd door de ECU en reageert dus dan op het gaspedaal. Als het gasklephuis niet meer reageert, blijft het signaal van hetgas pedaal nog steeds goed binnenkomen op de ECU, maar wordt er vanuit de ECU geen signaal meer doorgestuurd naar het gasklephuis.

Nu heb ik toevallig een schade Polo staan met dezelfde motor, maar andere motorcode. De ECU is gelijk op de laatste letter na (ik heb een E aan het einde en de andere een C)

Ik hoop eigenlijk dat ik die kan gebruiken. Iemand een idee of dat kan en hoe. We hebben Vagcom?

een gebruikte ECU kan je niet zo maar in de auto gebruiken met VAGCOM
daar heb je andere diagnose tools nodig om de wegrijblokkering aan te passen voor de ECU.

Tiguan 0
badge

8 jaar

Zal kloppen Tiguan, want ik lees op de Ross-Tech site van Vagcom dat een IMMO II gewoon via simpele Vagcom procedure is aan te leren en dat een IMMO III niet lukt zonder de sleutel pincode.

Ik dacht dat deze Polo een IMMO II had, maar dat werkte niet dus zal wel een IMMO III zijn dan.

Ga volgende week de startonderbreker en contactslot eens mee overzetten en ben benieuwd of hij dan wel blijft lopen. Anders laten repareren.

Bedankt zo ver in elk geval voor het meedenken.

Ga volgende week

Update.

Tussen de bedrijven door hebben we de ECU en de losse startonderbreker overgezet en toen sloeg hij wel aan maar ook direct weer af. Ondanks dat ik de bijbehorende sleutel bij het contactslot hield.
Toen ook nog het contactslot overgezet. Auto loopt nu weer en enige fout die ik krijg is dat de codering van de ECU niet juist is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.