auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Touran: foutcodes 16622 en 18000 + melding uitlaat/atelier

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: AVB

Wij hebben bovenvermelde "hardnekkige" foutcodes. Gloeibougies waren defekt, vervangen maar melding blijft.
Auto heeft verder geen problemen, rijdt normaal.

Iemand verdere tips?

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bijkomende niet te wissen foutcode 19558.

jhl 0
badge

11 jaar

Zit er een roetfilter onder?

Siem Bijman 690
badge vip badge

11 jaar

Neen Siem, en dat is het probleem. Sensor inlaat 0281002399 vervangen, maar probleem blijft. Auto heeft geen problemen maar die fouten blijven.
Volgens de foutcode logica zou het probleem aan de roetfilter liggen, maar er is er geen.
Klant is ondertussen ook bij VW garage geweest, waar men hem voorstelt om turbo, catalysator en lambdasonde te vervangen.

jhl 0
badge

11 jaar

motoaddict88 van Problemcar heeft je een bericht gestuurd. Je kunt hem of haar beantwoorden door op deze e-mail te reageren.

-----------------------------------------------------------------------

Ik kan niet beantwoorden op het topic TOURAN met de foutcodes aangezien ik particulier ben.

Graag had ik dat jij mijn antwoord dan in het topic zet zodat er iemand anders ook mee geholpen is ;)

16622 = sensor turbodruk (G31) signaal te sterk
18000 = sensor batometrische druk (F96) - sensor turbodruk onwaarschijnlijke verhouding
19558 = Motor voor Klep Inlaatspruitstuk (V157) geen signaal

Foutcode 18000 is dus een gevolg van 16622 (nl hoogtesensor gaan namelijk bijna nooit kapot). Vervang de turbodruksensor G31 en uw probleem is opgelost.

Voor foutcode 19558 zou ik eerst voorgaande probleem oplossen moest hierna nog steeds die fout er zijn dan moet je de stekker op de klep een lostrekken insuiten en terug steken. Is denk ik gewoon een slecht contactje.

Mvg

Michel

jhl 0
badge

11 jaar

Michel, zie reactie voorgaande. sensor is al vervangen en probleem blijft.

jhl 0
badge

11 jaar

Hallo, heb je de bedradingen van de turbodruksensor alsmede voedings spanning gecontroleerd ? Welke waarde geeft de sensor bij niet draaiende en draaiende motor ? Wat doet de turbodruk onder het rijden in de meetwaardenblokken ?

Waarmee lees je uit ?

Groet Jan227

Jan227 30
badge

11 jaar

vag com en texa

jhl 0
badge

11 jaar

Hallo, en mijn overige vragen ?

Groet Jan227

Jan227 30
badge

11 jaar

Haal luchtfilter weg en dan zie je de kabelboom in een geribbelde hoes lopen net langs de startmotor, haal de kabelboom uit die hoes en hoogstwaarschijnlijk liggen diverse draden open en/of tegen elkaar, met name de in elkaar getwiste. Sowieso alle draden van de dingen die een fout geven goed doormeten naar de motor ecu.

ricky 10
badge

11 jaar

Klant heeft auto dagelijks nodig, ken je dat?
Ik ga die bekabeling eens bekijken, hij moet de auto maar een paar dagen missen. Meten is weten is het gezegde, maar ze moeten je de tijd gunnen.

jhl 0
badge

11 jaar

wij hebben hetzelfde gehad met een passat de ecu bleek van binnen beschimmeld.
ook de bedr was oke en sensoren ook.
een gebruikte ecu geplaatst en soft wear overgezet en opnieuw gecodeerd

126 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.