Wij hebben bovenvermelde "hardnekkige" foutcodes. Gloeibougies waren defekt, vervangen maar melding blijft.
Auto heeft verder geen problemen, rijdt normaal.
Iemand verdere tips?
Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Touran? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
jhl (0) PRO, 10 jaar geleden
Bijkomende niet te wissen foutcode 19558.
Siem Bijman (140) PRO, 10 jaar geleden
Zit er een roetfilter onder?
jhl (0) PRO, 10 jaar geleden
Neen Siem, en dat is het probleem. Sensor inlaat 0281002399 vervangen, maar probleem blijft. Auto heeft geen problemen maar die fouten blijven.
Volgens de foutcode logica zou het probleem aan de roetfilter liggen, maar er is er geen.
Klant is ondertussen ook bij VW garage geweest, waar men hem voorstelt om turbo, catalysator en lambdasonde te vervangen.
jhl (0) PRO, 10 jaar geleden
motoaddict88 van Problemcar heeft je een bericht gestuurd. Je kunt hem of haar beantwoorden door op deze e-mail te reageren.
-----------------------------------------------------------------------
Ik kan niet beantwoorden op het topic TOURAN met de foutcodes aangezien ik particulier ben.
Graag had ik dat jij mijn antwoord dan in het topic zet zodat er iemand anders ook mee geholpen is ;)
16622 = sensor turbodruk (G31) signaal te sterk
18000 = sensor batometrische druk (F96) - sensor turbodruk onwaarschijnlijke verhouding
19558 = Motor voor Klep Inlaatspruitstuk (V157) geen signaal
Foutcode 18000 is dus een gevolg van 16622 (nl hoogtesensor gaan namelijk bijna nooit kapot). Vervang de turbodruksensor G31 en uw probleem is opgelost.
Voor foutcode 19558 zou ik eerst voorgaande probleem oplossen moest hierna nog steeds die fout er zijn dan moet je de stekker op de klep een lostrekken insuiten en terug steken. Is denk ik gewoon een slecht contactje.
Mvg
Michel
jhl (0) PRO, 10 jaar geleden
Michel, zie reactie voorgaande. sensor is al vervangen en probleem blijft.
Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden
Hallo, heb je de bedradingen van de turbodruksensor alsmede voedings spanning gecontroleerd ? Welke waarde geeft de sensor bij niet draaiende en draaiende motor ? Wat doet de turbodruk onder het rijden in de meetwaardenblokken ?
Waarmee lees je uit ?
Groet Jan227
jhl (0) PRO, 10 jaar geleden
vag com en texa
Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden
Hallo, en mijn overige vragen ?
Groet Jan227
ricky (0) PRO, 10 jaar geleden
Haal luchtfilter weg en dan zie je de kabelboom in een geribbelde hoes lopen net langs de startmotor, haal de kabelboom uit die hoes en hoogstwaarschijnlijk liggen diverse draden open en/of tegen elkaar, met name de in elkaar getwiste. Sowieso alle draden van de dingen die een fout geven goed doormeten naar de motor ecu.
jhl (0) PRO, 10 jaar geleden
Klant heeft auto dagelijks nodig, ken je dat?
Ik ga die bekabeling eens bekijken, hij moet de auto maar een paar dagen missen. Meten is weten is het gezegde, maar ze moeten je de tijd gunnen.
126 (0) PRO, 9 jaar geleden
wij hebben hetzelfde gehad met een passat de ecu bleek van binnen beschimmeld.
ook de bedr was oke en sensoren ook.
een gebruikte ecu geplaatst en soft wear overgezet en opnieuw gecodeerd