deze bus op gehaald bleek inspuitpompriem gebroken op zich niet erg een nieuwe erop geledt maar de bus wilde niet starten toen een tandje vroeger en nog een toen later gebeurde niks.
spoot wel in.
weer in de bassis gezet en an gesleept liep bij 4000 toeren maar sloeg af.
onderweg tandje vroeger gezet bleef tot 2000 toeren draien nog een tandje vroeger bleef stationiar draien en pendelen tussen 500 en 100 toeren.
onder tussen de boel achter de wagrn blauw.
proef gereden auto heeft geen kracht meer niet harder dan 80.
storing uitgelezen geen bijzondere storing alleen regel verschil.
overlegt en de brandstofpomp gedemonteerd en laten testen is niks mis mee.
distrubutie staat op tijd.
ben nu een beetje blind dus graag een advies.
bij de pomp controle zijde ze klep gebroken of krom maar distrubutie staat op tijd.
en bij 1 klep zou hij op 4 cil aanslaan en dat doet hij niet allen slepen.
er is altijd rustig gereden.
auto is bij terug schakelen voor bocht stil gevallen en enigste wat is zo vond was de gebroken riem van de pomp en dat heb ik veel meer meegemaakt.
iemand een ervaring ermee of advies.
groetjes jan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het afstellen van de brandstofpomp_tandriem is erg gevoelig, moet je normaal afstellen met meetklok om percies goed te krijgen. je kan het op gevoel doen wat je al gedaan heb, proberen tot je geluk heb dat die in de beurt zit, en dan fijn afstellen met de testkast.
zie merktekens op de inspuitpomppomp
[url=http://img98.imageshack.us/i/n130458.png...][img]http://img98.imageshack.us/img98/5646/n1...[/img][/url]
[url=http://img143.imageshack.us/i/n130457.pn...][img]http://img143.imageshack.us/img143/9966/...[/img][/url]
ja tiguan dat weet ik heb veel met volkswagen temaken.
maar normaal als de pomp riem gebroken is zetten we de strepen op de pomp bij elkaar en de krukas op 0 en dan slaat hij altijd aan en dan stellen we hem met de testkast precies af.
deze doet het dus geheel niet op geen enkele maniet terwijl na nu blijkt de pomp goed is.
dus van daar mijn vraag.
groetjes jan.
Jan,
Heb ik ook vaak gehad merktekens goed zetten, en hij slaat weer aan en dan afstellen. Is wel raar of is toch iets anders aan de hand (Xx schade).
als je wagen sleept en hij loopt en geeft foutmelding Regeling van het inspuitbegin, Meestal is de oorzaak dat de basis mechanische timing niet op tijd staat.
misschien een domme opmerking en zal het al wel gekontroleerd zijn
de krukas staat toch niet een omwenteling verkeerd zodat hij bij cilinder 4 inspuit in plaats van bij 1 enz
mij hebben ze met een oude opel 23D zo eens gehad en het ding liep raar maar waar zij het met veel nukken en rook
idd. ik heb ok al is gehad dat pomp 180 graden verkeert stond. zoek maar tussen mazda: comprex diesel
nee heb ik gecontroleerd dus krukas op merkteken bij vliegwiel en gleuf nokkenas gereedschap erin.
merkteken bij pomp dicht bij elkaar zefs een tandje eerder en later gezet geen leve.
ga vanavond eerst compreesie meten kan eigenlijk niet zijn maar toch.
is dit goed dan de pomp terug zetten en wil hij dan nog niet denk ik er aan om het regelapparaat op testuren voor controlen.
groetjes jan.
laatste up-date.
compressie was normaal ; pomp gemonteerd en ontlucht.
was gelijk lopen?
loopt netjes stationiar.
afgesteld met kast en storing uitgelezen geen storing.
gereden koud ging prima maar na warm worden totaal geen vermogen meer auto kwam niet boven de 2000 t en gaat niet harder dan 80 km/h.
lucht massa waarde telaag.
geen toesteming om verdr tegaan klant stopte er mee kon nu weer rijden en ging hem inruilen.
dus einde oefening.
groetjes jan.
Is goed om te horen dat die het weer doet, bedank.
nou toch weer een beetje toestemming om de kat na tekijken of die niet dicht zit dus daar ga ik nog naar kijken dus daar hoop ik eind van de week aan toetekomen dus als het wat uit maakt laat ik het weten.
groetjes jan.
nou jongens het is voor elkaar.
kat was niks mis mee maar wat bleek de retourklep op de pomp was niet goed deze had geen tegendruk stroomde gewoon door.
ben daar niet zo zelf achter gekomen maar met overleg met het bedrijf dat de pomp gereviseerd heeft.
achteraf blijkt de pomp dus toch de boosdoener geweest tezijn dat hij is stil gevallen.
jammer dat ze bij controle van de pomp niks hebben kunnen zien maar daar hij direct starten na terug plaatsen bleek dat al.
alleen jammer dat de retourklep roet in het eten gooide maar ik ben allang blij dat hij weer 100 procent is.
groetjes jan.
Oke bedankt Jan T,
Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, goed om te weten dat zoiets ook kapot kan gaan......
Groetjes Tiguan.
ja ik heb dit ook nooit mee gemaakt was altijd riem stuk nieuwe lopen afstellen maar je ziet het kan ook een keer anders.
groetjes jan.
Hij is klaar Jan, dus veel verder redeneren is nu niet meer zo zinvol, echter, hoe verklaar je dan dat de pompriem is gebroken? Ik bedoel dus hoe kan En de pompriem stuk zijn EN de retourklep?
ons vermoeden is dat er iets in de pomp fout gegaan is en dar door de riem gebroken is.
bij de revisie hebben ze de pomp uit elkaar gehaald en niks gevonden en wij denken dat er iets vast gezeten heeft dat los is gegaan bij het uitelkaar halen omdat toen de pomp terug kwam hij wel starte en liep.
van de retourklep vermoed ik dat ze een verkeerde erin gezet hebben en niet degene die er in zat want anders had er al eerder een probleen geweest.
en ook omdat na contact met ze gehad tehebben ze gelijk met deze optie kwamen dus daarom mijn vermoede hier over.
groetjes jan.
Ok, duidelijk. Bedankt voor de info.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar