bij remmen, als de auto stil staat of rijd trapt het rempedaal bij eerste keer remmen voor de helft door .
bij de 2de keer is deze hard.
de auto heeft voor en achter schijf remmen.
ik vemoed zelf dat het de hoofdrem cilinder is.
Wie kan mij een goed advies geven
groet Dave
Geplaatst door only (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Wat bedoel met je 'de eerste keer trapt hij door' ?
Bedoel je dat hij bij de eerste keer trappen normaal werkt ?
Anders kan het ook in de bekrachtiger / aansluiting zitten.
Is het probleem ineens ontstaan of na reparatie van iets dergelijks ?
Gr Stefan
Hoeksma23 (0) PRO, 14 jaar geleden
Alles goed ontluchten, controleer je lastafhankelijke rembekrachtiger en kijk eens wat je remmen doen als je de wielen vrij hebt.
gr Erik
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Als er geen remleiding o.i.d. is los geweest is ontluchten ook niet nodig als het eerst wel goed werkte.
Gr Stefan
Hoeksma23 (0) PRO, 14 jaar geleden
Door oude remvloeistof kan dat wel een probleem geven.
Gr. Erik
mollie1960 (0), 14 jaar geleden
Is het misschien de vacuum slang die valse lucht aanzuigd.
Gebeurd wel vaker.
Net voor of na het terugslagklepje in de vacuumleiding vanaf de vacuunpomp naar de rembekrachteger.
Bij remproblemen licht het vaak an deze kunstof leiding die dan valse lucht aanzuigd en de vacuum te wijnig zuigd.
Kosten nieuwe vacuumslang +/- 20 euro.
Groeten Jappie.
stoffel10 (0) PRO, 14 jaar geleden
toch geen nieuwe remmen gestoken geweest op oude schijven met een serieuze rand aan .
Dan krijgt men het hetzelfde effect .
mvg christoph
Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden
Remmen Rembekrachtiger controleren
Controleren op juiste werking
- Trap bij stilstaande motor het rempedaal enkele malen stevig in. Als gevolg hiervan zal de onderdruk uit de rembekrachtiger verdwijnen.
- Start de motor terwijl u het rempedaal ingetrapt houdt. Als de rembekrachtiger goed functioneert, zal het rempedaal een stukje naar beneden zakken doordat nu weer onderdruk ontstaat.
Controleren op lekkage
- Trap het rempedaal in terwijl de motor loopt.
- Zet de motor af maar houd het rempedaal gedurende ongeveer 30 seconden ingetrapt.
- Als de pedaalhoogte zich nu niet wijzigt, werkt de rembekrachtiger goed. Als het pedaal omhoog gaat, is de rembekrachtiger defect.
- Trap het rempedaal bij stilstaande motor een aantal malen met normale kracht in. De eerste keer moet het rempedaal laag blijven, daarna moet het steeds iets hoger komen.