Volkswagen 0: Gebruik kvs en hete motor

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Beste allemaal,
Ik heb een groot probleem met me koelvloeistof en daarom ook de temperatuur van me motor.
Het geen wat gebeurt, kvs loopt ergens weg, waardoor motor af en toe over de 110 graden loopt.

Wat al vervangen is:
Koppakking
Themostaat
Kvs exansievat
Kvs expansievat dop
Temp. sensor
Waterpomp (is nog goed 1,5 jaar geleden vervangen)

Verder draaid de fan in stand 1 en stand 2.
Word de bovenste slang van me radiateur te warm om vast te houden en de onderste niet te warm.

Verder zie ik ook geen lek op het eerste oog.

Mvg tom

Tomatentros

Geplaatst door Tomatentros (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 11 jaar geleden

Tom,is het huis van de thermostaat ook vervangen? Deze geven nl de meeste problemen,niet de themostaat zelf...

Tomatentros (0), 11 jaar geleden

Maarten, wat kan er dan mis zijn met het huis?

maarten4874 (0) PRO, 11 jaar geleden

Heeft deze motor een metalen themostaat? Dan heb ik niks gezegd...

Tomatentros (0), 11 jaar geleden

Zit indd en metalen thermostaat in

c02 (0), 11 jaar geleden

is je kachel soms lek binnen in de auto..

om te controleren..

auto moet warm zijn..kachel op de heetste stand..ventilator op stand 2..ramen en deuren dicht..
beslaan de ramen dan..of ruik je een zoete geur..?

daar is je lek.

wat je ook kan proberen..
het rubber om te draaien wat in de dop zit van je radiator..die haal je los met een kleine schroevedraaier.


c02

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

Thermostaat goed gemonteerd? Venturi in bovenste positie?
Is je radiator niet verstopt? SPoel deze door, of anders vervangen.

Tomatentros (0), 11 jaar geleden

beste allemaal,
bedankt voor de reacties.
vandaag nog even langs de dealer geweest, en een koppakking lek test gedaan.
deze sloeg negatief uit. hij sloeg niet extreem snel uit.

De druk in de slangen vanaf en naar de radiateur liep extreem snel op...
wat ik nu zou kunnen doen, is opnieuw me kop laten vlakken, in de hoop dat het dan goed is, wat ook zou kunnen is dat er een scheurtje in me kop zit, en er dan een nieuwe kop op zou moeten.

aangezien me dit dan weer een beetje te veel word qua budget, ga ik hier verder niet op voortborduren. en gaat de golf naar alle waarschijnlijkheid weg.

Mvg Tom

c02 (0), 11 jaar geleden

is hij wel goed ontlucht..

(doe eens een dopje motorolie bij de koelvloeistof in de radiator..!!)

dan vind je het lek geheid.

c02

kaleido 1 (1830) PRO, 11 jaar geleden

loopt er een ontluchtingsslang naar jou exspansie tankje vanaf de radiateur of vanaf een T stuk in de bovenste waterslang?
Als hij op de bovenste waterslang zit moet er water uit komen als je hem los haalt op het tankje zoniet zit de gecalibreerde opening in het T stuk verstopt en ontlucht hij niet goed.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.