auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen 0: Gebruik kvs en hete motor

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Beste allemaal,
Ik heb een groot probleem met me koelvloeistof en daarom ook de temperatuur van me motor.
Het geen wat gebeurt, kvs loopt ergens weg, waardoor motor af en toe over de 110 graden loopt.

Wat al vervangen is:
Koppakking
Themostaat
Kvs exansievat
Kvs expansievat dop
Temp. sensor
Waterpomp (is nog goed 1,5 jaar geleden vervangen)

Verder draaid de fan in stand 1 en stand 2.
Word de bovenste slang van me radiateur te warm om vast te houden en de onderste niet te warm.

Verder zie ik ook geen lek op het eerste oog.

Mvg tom

Geplaatst door

Tomatentros (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tom,is het huis van de thermostaat ook vervangen? Deze geven nl de meeste problemen,niet de themostaat zelf...

maarten4874 0
badge

12 jaar

Maarten, wat kan er dan mis zijn met het huis?

Tomatentros 0

12 jaar

Heeft deze motor een metalen themostaat? Dan heb ik niks gezegd...

maarten4874 0
badge

12 jaar

Zit indd en metalen thermostaat in

Tomatentros 0

12 jaar

is je kachel soms lek binnen in de auto..

om te controleren..

auto moet warm zijn..kachel op de heetste stand..ventilator op stand 2..ramen en deuren dicht..
beslaan de ramen dan..of ruik je een zoete geur..?

daar is je lek.

wat je ook kan proberen..
het rubber om te draaien wat in de dop zit van je radiator..die haal je los met een kleine schroevedraaier.


c02

c02 0

12 jaar

Thermostaat goed gemonteerd? Venturi in bovenste positie?
Is je radiator niet verstopt? SPoel deze door, of anders vervangen.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

beste allemaal,
bedankt voor de reacties.
vandaag nog even langs de dealer geweest, en een koppakking lek test gedaan.
deze sloeg negatief uit. hij sloeg niet extreem snel uit.

De druk in de slangen vanaf en naar de radiateur liep extreem snel op...
wat ik nu zou kunnen doen, is opnieuw me kop laten vlakken, in de hoop dat het dan goed is, wat ook zou kunnen is dat er een scheurtje in me kop zit, en er dan een nieuwe kop op zou moeten.

aangezien me dit dan weer een beetje te veel word qua budget, ga ik hier verder niet op voortborduren. en gaat de golf naar alle waarschijnlijkheid weg.

Mvg Tom

Tomatentros 0

12 jaar

is hij wel goed ontlucht..

(doe eens een dopje motorolie bij de koelvloeistof in de radiator..!!)

dan vind je het lek geheid.

c02

c02 0

12 jaar

loopt er een ontluchtingsslang naar jou exspansie tankje vanaf de radiateur of vanaf een T stuk in de bovenste waterslang?
Als hij op de bovenste waterslang zit moet er water uit komen als je hem los haalt op het tankje zoniet zit de gecalibreerde opening in het T stuk verstopt en ontlucht hij niet goed.

kaleido 1 7450
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.