Volkswagen Lupo: Geen compressie op de 2e cilinder van een lupo 1.0 AHT motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0 AHT

Hallo,

Ik heb een lupo staan waarvan de 2e cilinder geen compresie meer heeft helemaal 0,0
Het is gebeurd van t 1 op t andere moment zo in 1 x liep de motor op maar 3 cilinders
Na t verwijderen van t kleppendeksel zag ik meteen dat van die cilinder de tuimelaar bijna niet op en neer ging en de rest wel bij t starten
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Wat er kapot kan zijn?
Ik heb de klepstoter er al tussen weg en daar is niets aan te zien.

Het is een motor met onderliggende nokkenas en aangedreven is door een ketting

Ik hoop dat iemand me hier over iets meer kan vertellen

BVD

Groet Wopke

WH

Geplaatst door WH (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Lupo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan T (20) PRO, 13 jaar geleden

zet de kleppen eens op nieuw in de bassisstand.
dit zijn hydraulisch bediende kleppen maar wel met afstelling.
misschien stoter stuk?

groetjes jan.

WH (0), 13 jaar geleden

uhm, dat heeft geen zin lijkt me omdat er op de klepstoter gewoon speling blijft van ongveer 1 cm die komt niet klem te zitten dus.
Er zit geen druk op die klepstoter je kunt m gewoon indrukken.. beetje sponsig voelt dat aan..die klepstoter zelf is niks mis mee..

jan T (20) PRO, 13 jaar geleden

dat hoort niet dan zal die stuk zijn.
normaal moeten ze stevig aanvoelen.

groetjes jan.

WH (0), 13 jaar geleden

[quote=jan T]dat hoort niet dan zal die stuk zijn.
normaal moeten ze stevig aanvoelen.

groetjes jan.[/quote]
Ja.. en wat is "DAT" dat dan stuk zal zijn?

WH (0), 13 jaar geleden

Een klepstoter denk ik zelf dus ik haal de kop er morgen af..

jan T (20) PRO, 13 jaar geleden

ja je zegt het al een klepstoter ik was dat vergeten er bij tezetten.

groetjes jan.

WH (0), 13 jaar geleden

Het was inderdaad een klepstoter.. Vanavond de kop er af gehaald en heb de stoters eruit gehaald..2 uur lang bezig geweest om de kapotte stoter eruit te krijgen..waarschijnlijk warm geweest door warm worden omdat de nokkenas de stoter aan de onderkant helemaal open geschaafd heeft..

De nokkenas is iets ingegroefd net voelbaar met de nagel..zou er een nieuwe in moeten? Zou die weer opnieuw in gaan slijten op de stoter?

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=WH]De nokkenas is iets ingegroefd net voelbaar met de nagel..zou er een nieuwe in moeten? Zou die weer opnieuw in gaan slijten op de stoter?[/quote]
Nokkenas ook vernieuwen anders ben je binnenkort weer aan de beurt..
Je hebt nu de gelegenheid het goed te doen, pak die kans.

Gr. paul

jan T (20) PRO, 13 jaar geleden

ja ben het met paul eens de groeven zorgen voor verhoogde slijtage op de delen.
als je dan de nokkenas vervangt zou ik alle stoters meenemen.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.