Krijg geen onsteking ,
volgende al gecontroleerd
-zekeringen
-boegie's
-rotor
-bobinne
-kabels
en reeds uitgemeten stuurdoos
maar ik krijg op de klem 15 van de bobinne 12V maar zo ook op de klem 1 wanneer kontact opgezet wordt
is dit normaal ,? dacht dat dit een spanning moest zijn van +-5v per 2ms volgens manuwel ,
rees al andere bobinne geprobeerd ook..dank dat probleem moet liggen dat ik 12v krijg op klem 1 ?
Edit
ondertussen even nog verder uitgemeten en als ik meermaals start , blijft er12v op de klep 1 staan om de bonine
maar naa vb 4keer kort starten , heb ik wel vonken , en dan meet ik een spanning rond de 6v ..
dus zou er iets zijn met massa ? of relais
nogthans komt de groene draad rechtstreeks van uit de stuurdoos ,pin 25
van digifant 1 stuurdoos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je het relai van de motorregeling ook al eens gecontroleerd ?
kontactslost schakelaar kan stuk zijn.
Waarschijnlijk geen ontsteking met de sleutel in de startstand, komt meer voor.
Hier kom je achter door de auto op contact te zetten en de startmotor even te bedienen met een losse draad op het relais. (verzeker je zelf er van dat de versnelling vrij staat, anders wordt je door je eigen auto overreden!!)
Ecu's gaan wel eens stuk, deze zit toch ook in de parafanbak? Een forse regenbui mét een slechte waterafvoer doet de ecu onder water staan en dat overleven ze vaak niet.
Soms kan je ze openen en drogen. En soms doet hij het weer....
Het is idd het contactslot dat de boosdoener is /was , bij doorstarten , geeft die geen stroom door ,
dat ik er niet eerder aangedacht had ,
Het beroemde/beruchte contactblokje dus....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar