Beste,
Ik heb deze wagen nu al een maand (gekocht met 205000km en motorcode AHF, ter informatie) en ik had al het gevoel dat hij niet echt veel power meer had in 4de en 5de...
Na een uitgebreide testrit te hebben gemaakt op de autostrade was het dan ook niet anders...
Toen heb ik besloten om hem eens uit te lezen en ik bekwam dit:
dress 01: engine
controller: 0389006018J
component: 1,9 R4 EDC 00SG 1810
coding: 00002
1fault found:
00575 - intake manifold pressure
17-10 - control difference - intermittent
Ik heb dan de EGR eens gekuist en inderdaad, deze had wel zijn poetstijd eens dringend nodig.
Daarna natuurlijk blauwe/witte rook wanneer ik hem starte...
Tot op heden nog geen verdere testrit gemaakt, maar ik heb wel al even alle slangetjes nagekeken, geen slechte gevonden...
Vandaag wou ik dan een logje maken, maar ik besloot om hem toch nog eens uit te lezen voor het logje te maken en toen kwam er dit uit:
01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Short to Ground
Het logje zelf dan:
Wednesday,07,July,2010,21:53:18
038 906 018 J,, 1.9l R4 EDC 00SG 1810,
,Group A:,'003,,,,Group B:,'011,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,
,TIME,861-945,240-340,240-340,4-84,TIME,,?,?,Regulator valve?,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,
,0.95,903,285.0,365.0,69.7,0.53,903,989.4,999.6,24.7,,,,,
,1.78,903,285.0,360.0,69.7,1.36,903,989.4,999.6,24.7,,,,,
,2.60,903,285.0,360.0,69.7,2.20,903,989.4,999.6,24.7,,,,,
,3.40,903,285.0,360.0,69.7,3.00,903,989.4,999.6,24.7,,,,,
,4.20,903,285.0,350.0,69.7,3.80,903,989.4,999.6,24.7,,,,,
,5.00,2583,850.0,445.0,4.8,4.60,1218,1162.8,989.4,24.7,,,,,
,5.80,4662,850.0,610.0,4.8,5.40,3969,1948.2,1173.0,34.3,,,,,
,6.60,2478,250.0,580.0,4.8,6.20,3423,1050.6,1438.2,39.8,,,,,
,7.40,1113,250.0,535.0,19.9,7.00,1722,989.4,1162.8,39.8,,,,,
,8.19,903,285.0,420.0,69.3,7.79,966,989.4,1071.0,24.7,,,,,
,8.99,903,285.0,375.0,69.7,8.60,903,989.4,1020.0,24.7,,,,,
Van de drukken:
Wednesday,07,July,2010,22:04:53
038 906 018 J,, 1.9l R4 EDC 00SG 1810,
,Group A:,'023,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Absolute Pres.,Absolute Pres.,Duty Cycle,Absolute Pres.,,,,,,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, mbar, mbar, %, mbar,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.00,193.8,1009.8,99.6,1009.8,,,,,,,,,,
,0.40,193.8,1009.8,99.6,1009.8,,,,,,,,,,
,0.80,193.8,1009.8,99.6,1009.8,,,,,,,,,,
,1.20,193.8,1009.8,99.6,1009.8,,,,,,,,,,
,1.60,193.8,1009.8,99.6,1009.8,,,,,,,,,,
,2.00,193.8,1009.8,99.6,1009.8,,,,,,,,,,
,2.40,193.8,1009.8,99.6,1009.8,,,,,,,,,,
,2.80,193.8,1009.8,99.6,1009.8,,,,,,,,,,
,3.20,193.8,1009.8,99.6,1009.8,,,,,,,,,,
en nog een laatste:
Wednesday,07,July,2010,21:58:33
038 906 018 J,, 1.9l R4 EDC 00SG 1810,
,Group A:,'003,,,,Group B:,'011,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,
,TIME,861-945,240-340,240-340,4-84,TIME,,?,?,Regulator valve?,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,
,0.37,903,285.0,360.0,69.7,0.77,903,989.4,999.6,24.7,,,,,
,1.21,903,285.0,360.0,69.7,1.62,903,989.4,999.6,24.7,,,,,
,2.04,903,285.0,355.0,69.7,2.44,903,989.4,999.6,24.7,,,,,
,2.84,903,285.0,365.0,69.7,3.24,903,989.4,999.6,24.7,,,,,
,3.64,903,285.0,360.0,69.7,4.04,903,989.4,999.6,24.7,,,,,
,4.44,903,285.0,365.0,69.7,4.84,1071,999.6,999.6,24.7,,,,,
,5.27,1428,355.0,405.0,64.9,5.68,1827,1081.2,989.4,41.4,,,,,
,6.10,2436,450.0,390.0,61.8,6.52,3129,1346.4,1071.0,45.4,,,,,
,6.92,4389,850.0,605.0,4.8,7.32,4977,1183.2,1846.2,56.2,,,,,
,7.72,3717,850.0,570.0,4.8,8.12,2793,1020.0,1315.8,39.8,,,,,
,8.52,2016,250.0,585.0,4.8,8.92,1386,989.4,1142.4,39.8,,,,,
,9.32,1008,275.0,500.0,35.1,9.72,924,989.4,1060.8,24.7,,,,,
,10.12,903,285.0,415.0,69.7,10.52,903,989.4,1030.2,24.7,,,,,
,10.92,903,285.0,385.0,69.7,11.32,903,989.4,1009.8,24.7,,,,,
,11.72,903,285.0,380.0,69.7,12.12,903,989.4,1009.8,24.7,,,,,
,12.52,903,285.0,370.0,69.7,12.92,903,989.4,1009.8,24.7,,,,,
,13.32,903,285.0,370.0,69.7,13.72,924,999.6,1009.8,24.7,,,,,
,14.12,1323,390.0,435.0,53.4,14.52,1743,1091.4,989.4,39.0,,,,,
,14.92,2499,475.0,440.0,57.4,15.35,3339,1346.4,1122.0,49.0,,,,,
,15.76,4557,850.0,615.0,4.8,16.18,4557,1152.6,1764.6,49.8,,,,,
,16.60,3318,260.0,575.0,4.8,17.00,2457,1009.8,1264.8,39.8,,,,,
,17.40,1785,250.0,580.0,4.8,17.80,1197,989.4,1122.0,39.8,,,,,
,18.20,987,265.0,500.0,47.8,18.63,924,989.4,1050.6,24.7,,,,,
,19.04,903,285.0,410.0,69.7,19.46,903,989.4,1020.0,24.7,,,,,
,19.88,903,285.0,390.0,69.7,20.27,903,989.4,1009.8,24.7,,,,,
Nu had ik graag even jullie mening geweten...
Ik heb altijd gedacht aan de N75, maar ik ben iemand die voor 99% a 100% zeker wilt weten dat het daaraan ligt en dus geen stukken vervang met de hoop dat het probleem verdwenen is...
Dank bij voorbaat.
Fox
Ps: Nog enkele ondervindingen:
- Rook in 2de versnelling als je gas geeft...
-en hij start zeer moeilijk (ik had wel de batterij uitgemeten en kwam op 12,1... naarschijnt moet dit 12,5 zijn...)
Ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben, maar ik zeg het er toch maar even bij...
Edit: Weet iemand hoe je u inspuiting time meet met een vag-comen dus kijkt of hij goed staat...
Dank u.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niemand? :(
Slecht Starten bij warme motor ? Zo ja, trek de stekker eens los van de koelvloeistof temp sensor, start hem nogmaals, gaat het nu goed ? Zo ja, startmotor vervangen..
Om vanachter de computer iets voor 100% zeker te zeggen is haast onmogelijk..En volgens mij zijn er geen helderziende hier te vinden..
Het probleem kan vanalles zijn :
* Valse lucht / lekkage aan vacuumslangen
* Slangen verwisseld
* LMM
* N75
* Turbo zit vast / vervuild / defect
Is er onlangs nog iets aan de auto gedaan zoals een powerbox o.i.d of is het ineens ontstaan ?
Gr Stefan
14 jaar
Nee, het is slecht starten bij koude motor...
Slangen heb ik nagekeken en geen lekkages te vinden, alsook geen slangen verwisseld volgens mij...
Hoe kan je u N75 testen? Aan de hand van de vag-com of gewoon?
Of er een powerbox is ingeweest is weet ik niet, ik heb de auto in occasie gekocht een maand geleden...
Dank bij voorbaat.
Fox
14 jaar
Heeft niemand voor mij een test klaarliggen waarbij ik al veel meer duidelijkheid zou krijgen?
Alles is welkom...
Fox
14 jaar
Aangezien dit vriendelijk is gevraagd om oplossingen te geven en ik het antwoord ken.
Meld ik mee dat het probleem opgelost is.
Het was de N75. Na deze te hebben vervangen was er geen probleem meer te herkennen. :D
Groetjes
Fox
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar