close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: vw golf 1.6 sr 1998

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 akl

beste.

mijn auto geeft soms uit zichzelf gas.
2000 a 2500 toeren.
en dat gaat vanzelf weg, heel soms na de toerenverhoging gaat hij ook ver onder het stationair en weer terug op stationair.
daarbij houd hij soms ook in bij overschakelen van 1 naar 2 en 3 even gas inhouden en hij trekt wel weer door.
en de stationair loopt ook niet helemaal zuiver plofjes uit de uitlaat en de auto bonkt / trilt bij stationair.
heb er al een nieuw gasklephuis opgehad en ingeleerd maar niks verandert.
originele gasklephuis schoongemaakt en ingeleerd.
iemand bekent met deze problemen?

b.v.d andre

Geplaatst door

dre1989 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ploffen in de uitlaat is het exploderen van onverbrande brandstof. Niet echt goed voor je dure katalysator.
Verkeerd mengsel of problemen met de ontsteking.

Vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]Ploffen in de uitlaat is het exploderen van onverbrande brandstof. Niet echt goed voor je dure katalysator.
Verkeerd mengsel of problemen met de ontsteking.

Vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.[/quote]
ja de uitlaat is heel slangetjes heb ik nog niet allemaal bekeken.
hij is bij de vw dealer op de computer geweest maar heeft geen fout codes.
en ik heb al met een verneveling van ontvetter op alle boven genoemde delen gespoten, maar geen verandering.

maar bedankt voor de snelle reactie, zal de slangen eens goed bekijken

gr andre

dre1989 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.