Volkswagen Golf IV: vw golf 1.6 sr 1998

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 akl

beste.

mijn auto geeft soms uit zichzelf gas.
2000 a 2500 toeren.
en dat gaat vanzelf weg, heel soms na de toerenverhoging gaat hij ook ver onder het stationair en weer terug op stationair.
daarbij houd hij soms ook in bij overschakelen van 1 naar 2 en 3 even gas inhouden en hij trekt wel weer door.
en de stationair loopt ook niet helemaal zuiver plofjes uit de uitlaat en de auto bonkt / trilt bij stationair.
heb er al een nieuw gasklephuis opgehad en ingeleerd maar niks verandert.
originele gasklephuis schoongemaakt en ingeleerd.
iemand bekent met deze problemen?

b.v.d andre

dre1989

Geplaatst door dre1989 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Ploffen in de uitlaat is het exploderen van onverbrande brandstof. Niet echt goed voor je dure katalysator.
Verkeerd mengsel of problemen met de ontsteking.

Vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.

dre1989 (0), 13 jaar geleden

[quote=oldford]Ploffen in de uitlaat is het exploderen van onverbrande brandstof. Niet echt goed voor je dure katalysator.
Verkeerd mengsel of problemen met de ontsteking.

Vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.[/quote]
ja de uitlaat is heel slangetjes heb ik nog niet allemaal bekeken.
hij is bij de vw dealer op de computer geweest maar heeft geen fout codes.
en ik heb al met een verneveling van ontvetter op alle boven genoemde delen gespoten, maar geen verandering.

maar bedankt voor de snelle reactie, zal de slangen eens goed bekijken

gr andre

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.