close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Geen vermogen polo

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 bky

Hallo,
Wij hebben een polo die geen vermogen heeft.
Uitgelezen geen fouten.
Waarde voorste lambdasone 0,45 volt
achterste 0.7 maar zakt op toeren naar bijna 0 volt
bij 3500t/m varieert het toerental +/- 500 toeren
heeft iemand een idee ?
Henk,

Geplaatst door

henk10 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probeer eens zonder voorpijp,misschien zit de katalysator verstopt.

ricky 10
badge

16 jaar

Hebben we gedaan maar het lijkt of er uit de motor ook weinig druk komt !

henk10 0
badge

16 jaar

Brandstofdruk?
Tandriem op tijd
Loopt hij wel netjes op 4 cyl?

ricky 10
badge

16 jaar

gasklep en egr in basisstand zetten gasklep eerst reinigen daarna met diagnosekast de egr testen en kat temp moet dan minstens 350 graden worden. motor eerst wel goed warm rijden

Sorry, uitlaatdruk
benzine druk goed
egr is getest
gasklep is schoon
tandriem gecontr. = goed
loopt gewoon nieuw
heb er vanmorgen nog meegereden heeft gewoon geen vermogen
komt stilstaand +/- 6000 t/m
belast komt hij 4500 a 5000?

henk10 0
badge

16 jaar

Heeft deze niet 2 katalysatoren?
1 op het spruitstuk en 1 onder de auto.
Heb je die net onder spruitstuk ook los gehad?
Loopt hij ook op 4 cylinders tijdens rijden/gasgeven (belast)?

ricky 10
badge

16 jaar

Bedankt John,bedoel nummer 5.

ricky 10
badge

16 jaar

Klopt niet gecontroleerd
ga ik morgen doen
jullie horen het nog

henk10 0
badge

16 jaar

Bij ons zit de voorste kat in de voorpijp hebben we los gehad
zijn eigenlijk ten einde raad !!!

henk10 0
badge

16 jaar

Geen foutcodes?
Waarmee uitgelezen, ik zie soms dat met zo'n EOBD ding geen fout word gegeven.
Lees je hem dan fabrikant spec uit heb je soms wel een fout.

Wat is je vacuum stationair en op toeren.
Met een verstopte uitlaat zie je vaak een onlogisch vacuum.

Ook contr ik altijd (EOBD) de LTFT en STFT waardes.

Heeft deze niet een beedbandsonde?
Sondespanningen zou je ook eens als parameters kunnen bekijken. (uitlezen)
Zie je ook nog meteen wat voor sonde erin zit.

Ik vertrouw de sonde niet.

Oiram

Heb vandaag oliedruk gemeten 4 bar boven in de kop !!!
Dit hebben we gemeten na overleg met GMTO
gaan waarschijnlijk de kleppen te ver open
wordt vervolgd

henk10 0
badge

16 jaar

Wij hebben de oliepomp vervangen en katalysator
probleem over.
Bedankt iedereen.

henk10 0
badge

16 jaar

Heel leuk allemaal, maar was het nu de oliepomp of de kat?

berendonck 0
badge

16 jaar

[quote=berendonck]Heel leuk allemaal, maar was het nu de oliepomp of de kat?[/quote]
De kat lijkt mij.

ricky 10
badge

16 jaar

Allebei
Volgens onze redenatie door teveel oliedruk kleppen tever los waardoor de kat ge geest heeft gegeven

henk10 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.