Klant had klacht dat de motor koud slecht aansloeg. Na div. controles bleek een verstuiver (pompverstuiver) niet goed.
Alle 5 verstuivers gedemonteerd en laten testen & reinigen. Hoogst waarschijnlijk zat er een lek in de o-ringen.
De o-ringen alsook de brandplaatjes vernieuwd en het geheel weer in elkaar gezet.
Maar nu heeft de auto geen vermogen meer. Komt slecht op toeren en draait hooguit 3500t/min.
Motor uitgelezen; geen storingen. Wastegate & turbo getest; werkt naar behoren. Ook geen drukverliezen in de intercoolerslangen.
Luchtmassameter geeft soms vreemde waardes; LMM vervangen maar geen resultaat. Ook geen vacuumverliezen.
Zou het kunnen zijn dat de monteur de verstuivers/nokkenas niet goed heeft afgesteld?
En wat is hiervoor volgens jullie de procedure?
Alvast bedankt voor de reakties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja daar lijkt het wel op hij komt nl wel op toeren ook al zou de turbo def zijn of lucht massameter
het meest waarschijnlijke is gewoon de nokken as niet goed op tijd gezet
Hallo, gezien het feit dat de luchtmassameter af en toe vreemde waardes aangeeft en de lmm al vervangen is, moet je waarschijnlijk het probleem in de egr en/of de drosselklep in de inlaatbuis zoeken. Mogelijk zijn de vacuumslangetjes per abuis verwisseld, ze liggen nml naast elkaar. Afstellen van de pompverstuivers/tuimelaarassen doe je met een microklok, gebruik even de zoekfunctie. Groet Jan227
O-ringen ook terug op de juiste plaats gemonteerd??? vraag maar want heb deze week ook zo een gehad cilinderkop vervangen van een 2.0 tdi de o-ringetjes niet juist gemonteerd en geen vermogen greetz
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar