Hallo,
Even een vraag we hebeen een vw transporter in de werkplaats met het volgende probleem .
Na vervangen van de motor (i.v.m. schade aan een cilinder) met nieuwe pompverstuivers hebben we het volgende probleem met de stekkers van de pompverstuiver.
Iedere keer denk je nu loopt hij goed alle verbindingen aanwezig geen storingen in ecu maar dan na een tijdje gaan stekkers los in verschillende volgorde .
Dus niet 1 keer maar meerdere keren schieten de stekkers los dus zou je zeggen een nieuwe kabelboom in de cilinderkop klikken en probleem over .
Maar dat is niet zo ze blijven los gaan de sluitingen in de pompverstuivers zijn niet afgebroken het klikt in elkaar inmiddels stekkers opgemeten diepte en klopt met diepte sluiting in verstuiver.
Inmiddels vervangen 2 maal de kabelboom (in cilinderkop) omdat daar twijfel over was over het klem gedeelte.
Ook gecontroleerd of de kabels bijv niet door klepdeksel richting slepers worden gedrukt zodat ze los kunnen gaan .
Ook afstelling van de pompverstuivers is juist en ook geen bouten los .
Wat wel is dat het probleem door plaatsen van de laatste nieuwe kabelboom weg was maar als je dan bijv proefrit maakt slaat hij na een 200 meter weer de stekkers eraf .
Wie heeft dit wel eens meegemaakt of denkt de oplossing te weten want gaat nu wel erg lang duren.
Vriendelijke groeten,
Wim van de Laar
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo, erg vreemd allemaal. Waren het nieuwe of gereviseerde pompverstuivers? Klemmen de stekkers wel echt vast in de verstuivers, normaal gesproken moet je ze er met een tangetje of 2 schroevendraaiers af trekken/wrikken. Groet Jan227
Ja het is een raar geval normaal bij bijv caddy en golf 4 cilinder nooit problemen voldoende gedaan en die klemmen ook echt met klik dat klopt .
Dit bij de 5 cilinder is een iets andere stekker volgens mij en het zijn nieuwe pompverstuivers volgens de leverancier .
Deze stekker verbinding lijkt goed vast te zitten maar niet zo vast als normaal bij de 4 cilinder.
De oplossing van dit probleem was nieuwe korte bouten monteren .
Er waren namelijk bouten in de pompverstuiver gegaan die een paar mm te lang waren.
Dit was geleverd in een set pompverstuivers met ringen en bouten.
Dus goed opmeten en bouten op lengte controleren.
Sorry voor het vergeten te melden van de oplossing ik dacht dat alles op opgelost stond.
Met vriendelijke groet,
Wim
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar