close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen 0: geen vonk vanuit bobine

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

na start problemen heb ik de bobine vervangen, deed het goed voor twee ritjes.
Nu heb ik ineens geen vonk vanuit de bobine. Spanning gemeten naar bobine. Op de buitenste polen staat 12V. Op de middelste pool staat 9V naar de massa. Constant ook als sleutel uit slot is. Als ik motor start wordt dit 12V constant.

Help waar ligt probleem.

Ook al vervangen
-rotor
-startslot achter stuur
-hall geleider
-bougies

Geplaatst door

Raymondstevens (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

neem aan dat je een bougiekabel hebt
als het mogelijk is moet je alle bougies eruit draaien.
net voor de rotor ook losnemen zodat je de volgende situatie krijgt
bobine, bougiekabel, bougie
als je nu start moet deze bougie die je tegen de blok, of goeie massa, legt
een goeie vonk geven
doet hij dit niet zit het in het elektrisch doet hij het wel dan is het probleem benzine
als je de motor draait komt er rookwolkjes uit de bougie gaten
dit kan benzine damp zijn en dus moet je de brandstof pomp wel van te voren uit schakelen
of je pakt een van de oude bougies en stopt deze erin waardoor alle bougies in de blok blijft zitten

zoals gezegt bij goeie vonk benzine nakijken
meestal zal het in de buurt van de brandstofpomp zijn die niet draait
verder heb je namelijk alleen een injector zitten ervoor
of je moet een carburateur hebben waar het mechanis gaat

Beste Truck Owerner,

Het zit hem in de electronica. Maar waar?
Klopt het wel dat er op de middelste pool van de stekker naar bobine contact spanning 9v staat?
Zo ja, wat kan dan nog meer stuk zijn? Hoe komt dit probleem.

Ik had net nieuwe bobine erin, en dat ging goed voor 5 km.

Oplossing: Toch maar naar de dealer gegaan.

Auto laten uitlezen. Bleek ontsteking te zijn.
Complete hall voeler is vervangen. 119 euro voor inruiler.

totaal 250 euro voor inlezen, hall voeler en arbeidstijd.

Die hall-gever had je toch al vervangen ?

Tijdens het uitlezen staat in veel gevallen, en ook waarschijnlijk in jou geval, de storing van de hall-gever er standaard in als de auto alleen op contact staat zonder dat de motor loopt.

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.