Volkswagen Golf II : Golf 2 1.8 PR motor loopt soms op 3 cilinders

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 PR motor

Dag Vw liefhebbers!

Heb een probleempje.

Ik heb een Golf 2 uit 1991 1800 8v met een PR motorblok.

Probleem luid als volgt.

Nadat ik de auto heb gestart zie ik het stationair toerental schommelen tussen 500-1000 en heeft soms de neiging om uit te vallen en moet een beetje gasbij geven om stationair te houden.

Heb de auto aan een CO apparaat gehad en bleek een Rijke mensel en veel HC uitstoot (onverbrande gassen)

Als ik op de snelweg rij met de auto lijkt het weer prima te gaan. Alleen om de zoveel tijd krijgt de motor een schok net of die niet voldoende brandstof krijgt.

Wat ik al geprobeerd heb:

Compressietest Alle 4 cilinders gelijk ong 8 bar
Bougiekabels 1 voor 1 losgenomen om te kijken op welke cilinder hij niet rageert
bougies losgenomen (geconstateerd dat de bougie's zwart roet aan de onderkant zit)


Tevens al vervangen:

*Luchtfilter
*Bougie's
*Brandstoffilter
*Nieuwe olie + filter
*2 temperatuursensoren (rode en blauwe)
*Complete gasklephuis (wel gebruikt maar de koper zij dat die het nog deed)
*Bougiekabels
*Rotor + verdelerkap

Hoop jullie zoverre te hebben geinformeerd over het probleem van mijn Golfje en hoop dat jullie een oplossing voor me hebben.! Alvast hartelijk dank iedereen!

krazzdaggoe

Geplaatst door krazzdaggoe (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Daniel

De compressie is overigens wat aan de lage kant,deze moet normaal tussen de 9 en 12 Bar liggen,heb je dit getest bij warme of koude motor ?

Is nergens een vacuumslang kapot / poreus of gescheurt ?

Meet eens de koelvloeistof temp sensor bij warme motor op Ohm ?

Dit kun je ook eens proberen :

[url=http://img40.imageshack.us/i/88188555.pn...][img]http://img40.imageshack.us/img40/5812/88...[/img][/url]

Gr Stefan

krazzdaggoe (0) PRO, 14 jaar geleden

dag stefan,

precies heb ik die stappen gevolgd wij hebben die autodata ook... en heb alles gestest bij een motortemp van ong 60 a 70 graden. en het was allemaal correct..

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Daniel

Dat hoge HC gehalte kan ook komen als er 1 of meerdere bougies doorslaan..immers op dat moment ontsteekt die cilinder niet en gaat het mengsel onverbrand de uitlaat in.Ook kan een ontsteking die te vroeg staat daar een stukje aan bij dragen.

Heb je hem ook al eens proberen uit te lezen ?

Gr Stefan

krazzdaggoe (0) PRO, 14 jaar geleden

dat heb ik eerlijk gezegt nog niet gedaan.. ik zal maandag ermee beginnen en dan laat ik het wel weten wat ik gevonden heb mvg dani

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.