Volkswagen Golf III : Golf 3 1996 LPG3 Hapert bij stroomgebruik

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 75 PK

Goedemiddag,

Ik heb een Golfje 3 uit 1996 met een LPG 3 installatie. Ik heb hiermee het volgende probleem.

Als ik op benzine rijd, rijd de auto probleemloos, zodra ik de auto overschakel op Gas gaat het ook nog wel goed ( hapert af en toe een beetje ). Maar als ik dan ook mijn lampen nog is aanzet dan is het onder de 2500 toeren niet meer heel fijn rijden gezien het dan constant ge haper en gestotter is. Zet ik dan ook nog is groot licht aan, dan kan ik bijna helemaal niet meer rijden.

Na al flink aan het zoeken geweest te zijn en informeren, is het idee dat op moment van stotteren inhouden haperen, de brandstof toevoer heel even stil gelegd wordt. En hoe meer stoom ik verbruik ( lampen, kachel, achterruit verwarming enz ) hoe langer de toevoer stop is. Deste slechter de auto dan ook gaat lopen.

Het volgende is ondertussen gebeurd.

* Nieuwe Lambdasonde ( op advies van de gas boer, mocht ik er niet uit gaan komen kan hij kijken alleen was dan wel het verzoek in ieder geval te zorgen dat die goed was ).
* Luchtslangen vervangen
* Gas slang van verdamper naar verdeler vervangen ( was niet heel fris meer )
* Kabels van Bobine stekker naar gas verdeler opnieuw gemonteerd ( waren groen zwart uitgeslagen )
* ECU gerest ( accu polen half uur van de auto gelaten door verbonden en weer aangesloten )


Ik hoop dat iemand hier nog tips of ideeen heeft in welke hoek of bij welk onderdeel dit probleem te zoeken.

Groetjes Wilco

Wilco87

Geplaatst door Wilco87 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Als de auto zonder stroomverbruikers al niet goed op gas rijd (hapert zeg je zelf), dan is er toch iets mis in het LPG-systeem. Dat wordt kennelijk erger als het accu-voltage daalt, wanneer er stroomverbruikers aangezet worden.

Ga ik er vanuit dat de auto op benzine dus ook echt probleemloos rijd, ook met airco, achterruiutverwarming en groot licht aan.
Ik zou eens op zoek gaan naar een andere LPG-specialist.

Wilco87 (0), 10 jaar geleden

Op benzine rijd de auto probleemloos.

Het probleem zit hem ook ergens in het lpg systeem, echter is de vraag natuurlijk ook waar. In 1 van de componenten of in de elektronica. Dat is nu een kwestie van uitzoeken. Denk dat ik maar is een Diagnose stekker ga aanschaffen misschien dat ik toch iets van een storing kan vinden wat met het probleem in verband staat. Gas is en blijft natuurlijk wat gevoeliger voor veel dingen. En kan natuurlijk zijn dat iets een heel klein ( onmerkbaar ) probleem heeft bij benzine rijden maar wat grote gevolgen heeft op gas ... Of zou dit niet mogelijk zijn ?

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Het probleem is dat door bv een slechte verbinding of een overbelaste bedrading er spanningsverlies is. Dit kan ook heel goed aan de Massa kant liggen.. Het is dus meten geblazen... Eerst maar eens controleren of alle massa's goed zijn.. Zet een gewone multimeter op de voltschaal (gelijkstroom) liefst op een fijnere schaal dan bv 20 Volt. Als je nu steeds 1 pen op de massa van, bv Carrosserie, Motorblok, Dynamo, Zekeringkast, Akku en de ander op een andere massa, mag je nooit meer dan 0,3 volt spannings verschil meten.. Het meten moet je doen met de verbruikers ingeschakeld. Als deze metingen allemaal correct zijn? doe je het zelfde aan de + kant, Dus niet op de massa of op een uitgeschakelde verbruiker. doen. Als de massa goed is??? moet er ergens in de voeding iets mis zijn. Dus zal je daar verschil meten.. Door steeds gerichter te meten haal je de slechte verbinding er uit.. bv. akku pool en akku klem, of akku klem--- akku kabel...
Practisch voorbeeld.. achterlicht brand maar half..
1 pen op de massa van de half brandende lamp , de ander op de massa pool van de akku. De meter wijst 0,2 volt aan.. niets mis mee
1 pen op de + van de half brandende lamp, de andere op de + pool van de akku. De meter wijst 2,3 volt aan.. De + is de oorzaak.

1 pen op de + van de half brandende lamp, de andere op de betreffende draad op de schakelaar De meter wijst nu 2,1 volt aan

De oorzaak ligt nu tussen de schakelaar en het achterlicht... Als er ergens nog een stekker tussen zit kun je daar vandaan naar achter of voor meten . geen verschil oorzaak in het andere deel wel verschil?? oorzaak hiertussen.

Veel succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.