Hallo ik heb een vr6 die tot nu toe in een week 2 keer is stilgevallen dit is beide malen binnen 3 km gebeurd dus met redelijk koude motor.
de auto begint eerst te stotteren en verliest het vermogen , valt dan stil en start niet meer .
heb wel kunnen controleren of auto vonkt , auto vonkt niet .
na 10 minuten start de auto weer.
auto heeft een convensionele ontsteking met hall-gever en een lichte olielekage naar het verdeelhuis , hallgever is droog.
komt iemand deze klacht bekend voor ?
Auto start inmiddels helemaal niet meer , krijg wel spanning op de bobine en ook een signaal gemeten met een multimeter .
weet alleen niet of singaal sterk genoeg is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
trek je stekker is van de verdeler af en meet op de buitenste draden eens of je daar spanning en massa op heb ; wel op contact zetten ; heb je spanning dan de midelste draad van die stekker tegen massa tikken en dan de bobinekabel iets boven het blok houden wel bij metaal heb je dan een vonk dan is je verdeler stuk zoniet dan is je bobine stuk.
mocht je geen plus op de verdelerstekker hebben of massa dan moet je daar de oorzaak van op sporen.
groetjes jan.
Dis onsteking stuk
18 jaar
Klopt het dat er bij je bobine nog een modul zit? Dit heb ik een keer gehad. Hij is los te vervangen.
Meestal gaat module stuk, loopt even goed wordt hij te warm slaat hij af, wacht je even doet hij het weer voor even, oorzaak kan ook kabels of bougies zijn, teveel weerstand.
Vaak bobine die kapot is, of relais die de hoofdstroom voor de computer regelt kapot (dacht relais 109).
18 jaar
bobine stuk en onder de bobine zit het moduul deze kan ook stuk zijn
maar gelijkertijd vervangen dan doet hij het weer
gr zegert
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar