Volkswagen Golf: golf 3 gti slecht lopen stationairen soms uitvallen

Bouwjaar: 1994, Motorcode: 2.0i

hallo,

mijn golf 3 8v 2E moter, loopt met stationair erg slecht, ook wil de moter soms wel en soms niet eens uitvallen tijdens het rijden. als ik hem dan weer start houdt de moter in en ploft deze uit de uitlaat ( heel overdreven ).Verder schokt de moter enorm als je het gaspedaal loslaat.

Reeds vervangen

ontsteking
alle sensoren
stappenmoter
luchthoeveelheidsmeter
lambdasonde
inspuit relais
benzinepomp + filter

wie kan mij helpen met dit probleem?

rhgti8v

Geplaatst door rhgti8v (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

roel heb je de verdeelkap en kabels ook al gecpontroleerd.
want voor het zelfde geld is er een slechte bougiekabel de oorzaak van.

groetjes jan.

rhgti8v (0), 17 jaar geleden

he jan, ja dat hoort bij de ontsteking, alle kabels zijn vervangen ook de bougies + kabels, gasklephuis is schoongemaakt, de moter loopt nu met koude moter erg slecht erg schokkerig. gr. roel

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

roel heb je het storinggeheugen al eens uitgelezen?
trekt hij ook nergens valse lucht?

groetjes jan.

rhgti8v (0), 17 jaar geleden

we hebben de originele aanzuigbuis er weer op gezet + stappenmoter vervangen dit was allemaal niet meer zo fris. met een plantenspuit over alles gespoten nix vonkte, uitlaat is dicht. maar volgens mijn monteur trekt ie geen valse lucht aan.
groetjes

rhgti8v (0), 17 jaar geleden

en computer is ook al eens vervangen, + de moter heeft denk ik al 20x aan de computer gehangen maar er komt geen storing.

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

roel staat de disrubutie op tijd en staat ook de onsteking goed want iets anders kan ik zo niet bedenken want je hebt alles al gecontroleerd.

groetjes jan.

rhgti8v (0), 17 jaar geleden

de distr. riem heb ik idd ook al aan zitten denken, men ontsteking staat wel goed. maar de als de riem niet goed staat kan de moter dan met koude moter verrot lopen en lichtjes inhouden?? en als je het gaspedaal loslaat dat ie schokt en uit de uitlaat ploft?? zou niet verkeerd wezen als dat het probleem was

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

roel alles is mogelijk dus je hebt al zoveel gecontroleerd dat het misschien verstandig is om tecontroleren dan kun je dat er afstrepen als dat goed staat.

groetjes jan.

jeepee5245 (0), 17 jaar geleden

[quote=jan T]roel staat de disrubutie op tijd en staat ook de onsteking goed want iets anders kan ik zo niet bedenken want je hebt alles al gecontroleerd.

groetjes jan.[/quote]
Hoi Jan,
ik zit met aandacht dit draadje te volgen. Ik heb een soortgelijk probleem, alleen valt hij niet uit en lijkt meestal op 3 cilinders te lopen. Kan ik als handige sleutelaar maar geen auto-monteur ergens vinden hoe ik kan controleren of de distributie op tijd staat ? (Ik heb ook al alles vervangen)
Groetjes, Jan-Paul

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

jan-paul wat voor auto heb jij.

groetjes jan.

rhgti8v (0), 17 jaar geleden

he jan ik zal hetweekend er even mee bezig met een vriend van me, zal de riem even check maar ik hoor net dat het de hydrolische kleppenstoters ook kunnen zijn, aangezien mijn blok een snellere nokkenas heeft GEHAD! maar ook wordt de stabilisatortoerentalklep genoemd, en dan die draadjes daarbij, maar goed zal zijn of ik een stap verder kom

gegroet

jeepee5245 (0), 17 jaar geleden

[quote=jan T]jan-paul wat voor auto heb jij.

groetjes jan.[/quote]
Hoi Jan,

ik heb een Golf 3 1.4 (ABD motor). Probleem is zowat identiek aan dit bericht, vandaar mijn interesse.

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

jan-paul als je de distrubutiekap er af haalt dan staan er een merk teken op de poeli en een punt op de kap op 5 uur.
deze zet je tegenover elkaar en dan zit er boven op het vliegwiel huis een dop die haal je eruit en dan moet hij daar op nul staat of strepen tegen over elkaar.
mocht hij dit niet hebben dan heb je een merkteken op de tandwiel van de krukas.
dan heb je een schuine tand en die zet je tegen over een dikke streep.
als dat zo staat dan staat hij goed op tijd.
trouwens ik doe veel temoelijk.
als je de bovenste kap eraf heb doe je zoals ik zie.
dan kijk je op de krukaspoeli en daar zit een kerf die moet op nul staan .
dit staat op het deksel achter de poel

groetjes jan.

jeepee5245 (0), 17 jaar geleden

Jan bedankt, ik ga morgen weer eens kijken of ik dat zo kan vinden. Bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.