Volkswagen Golf III : Golf 3 lekt koelvloeistof naar vervanging van thermostaat.

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo Allemaal,

Ik heb gisteren mijn thermostaat vervongen van mijn auto. Na het monteren van het thermostaathuis/flens heb ik de auto bijgevuld met koelvloeistof. Waarna het tussen het thermostaathuis/flens (de naden) begint te lekken. Het loopt er met een straaltje tussen uit. Heb de pakking (grote O-ring) gecontroleerd maar kan er niks aan zien. Zou ik het thermostaathuisflens moeten vervangen?

205Devil

Geplaatst door 205Devil (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Hendrik doe dat met je termostaathuis. Het hele zaakje trekt na jaren krom. Het is niet mijn constructie maar het is niet duur dus compleet vernieuwen. Vaak zitten er ook nieuwe sensoren in en dat voor EEN prijs. Succes.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Als het er met een straal tussen uit loopt, dan dicht of de O ring niet af, of je hebt het plastice huis zo vast
gedraait dat het gescheurt is, het kan niet veel hebben n.l.

Die sensoren moet je normaal gesproken altijd los erbij kopen...

Gr Stefan

205Devil (0), 13 jaar geleden

Ik heb zojuist een nieuw termostaat flens en O-ring gemonteerd met een beetje vloeibare pakking. Ik laat
de auto even staan en zal er vanavond kijken of de lekkage verholpen is. Zodra ik meer weet horen jullie van me.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Op de aansluitvlakken zit vaak roest ,vaker koelvloeistof vervangen is de remedie. Veel plezier er mee. Groeten.

205Devil (0), 13 jaar geleden

Heb de lekkage opgelost van de golf. Alleen nu het volgende probleem, de motor komt netjes op bedrijfs temperatuur maar de kachel blijft koude lucht blazen! de onderste en
bovenste radiateurnslangen worden wel warm maar de kachel slangen zijn vrijwel koud. Wat kan dit wezen?

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Hendrik als er geen ontluchtingsschroef bij de kachel zit neem dan een aansluiting los en kijk of er wel koelvloeistof in zit . Tankje open houden met die handeling. Als er dan nog geen warmte komt is waarschijnlijk de doorstroming onvoldoende. Tegen de stroomrichting in doorspuiten kan helpen of wat ontkalking er in. Vernieuwen doen we het allerlaatst. Succes.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Heb je er toevallig eens spul in gegooit die het koelsysteem zou moeten dichten ? Zo ja, dan kan de kachelradiateur wel een verstopt kunnen zijn, voel ook eens of beide slangen warm worden die naar binnen lopen..

Of geef eens een paar keer goed gas en kijk of hij nu wel warmt.

205Devil (0), 13 jaar geleden

ik heb nu de slang naar de kachel toe los met draaiende motor. Er zit koelvloeistof in de doorvoee maar als ik de retour los heb komt er niks uit! Volgens mij is de kachel radiateur verstopt! Is hier makkelijk bij te komen?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Als de motor een tijd loopt, gaat de fan dan draaien ?

Rij eens een rondje of laat hem even met een verhoogt toerental lopen, werkt het nu wel ?

Is er eens een pil of toevoeging in het koelsysteem gegooit ?

Verstopt raken de kachelradiateurs wel vaker, maar dan komt er meestal altijd nog koelvloeistof uit beide slangen..

Mocht deze echt dicht zitten, kom je het dashbord half aan het slopen want erg makkelijk kom je er niet bij.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.