Volkswagen Golf III : Golf 3 start zelden gelijk.

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Mijn Golf wil soms niet starten. Ik draai de sleutel om maar er gebeurd helemaal niks. Na tien minuten wachten start hij opeens wel. Maar laatst moest ik al een uur wachten voordat hij wou starten om dan de volgende keer weer normaal te starten. Dus lijkt of het steeds erger wordt. De startmotor en benzinepomp zijn een half jaar geleden al vervangen.

Iemand een idee wat er mis mee kan zijn?

Dano973

Geplaatst door Dano973 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

er gebeurd helemaal niks, dus de startmotor draait niet??
als deze wel draait slaat hij ook meteen aan??
deze vraag stel ik om dat jij ook de benzine pomp vervangen hebt, hetgeen los staat van starten,
wat veel voorkomt is het blokje van het contact slot, massa verbindingen op aan versnellingsbak cq verbindingen,
als het gaat om niet starten, als het gaat om niet aanslaan zijn er veel meer mogelijkheden

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Contactblokje achter op het contactslot zal wel de boosdoener zijn..

Want je draait aan de sleutel en er gebeurt helemaal niks..

Waarom is de startmotor een half jaar geleden vervangen ? ( toch niet hetzelfde probleem ? )

nonkelpater (0), 14 jaar geleden

Ik heb 2 weken geleden juist hetzelfde probleem gehad met de polo van mijn dochter. De klachten waren identiek. Ben dus begonnen met het stuur enz te demonteren met de bedoeling van het contactslot eraf te halen.
Dat aluminium stuk ziet er zó uit:

www.alibaba.com/product-gs/242693073/Car_aluminum_parts_housing_carry.html

Maar nu komt het: nadat alles losgeschroefd was, en met een spiegel te hebben gecontroleerd of er toch niet ergens een verborgen schroef of pennetje was, bleek dat spul absoluut niet van de stuurbuis los te komen.
Blijkbaar is er toch een inwendig pennetje dat het stuk blokkeert, maar wáár??? Bruut geweld is geen oplossing, want aluminium kan scheuren.Vraag vervolgens gesteld op problemcar, maar helaas geen antwoord gekregen. Zo'n domme vraag is dit toch niet?
Enfin, omdat ik de auto dringend nodig had heb ik het volgende gedaan:
1) Op mijn werk een stevige industriële machinestartknop geleend. (kan je ook kopen hoor)
2) De stekker van het contactslot heeft meerdere draden, maar er zijn 2 dikke draden, nl. een rode en een rode met zwarte streep. Als je deze 2 draden met elkaar verbind met de drukknop start de auto uitstekend.
De drukknop pastte uitstekend in de vrije gaten voor extra schakelaars.
Probleem dus voorlopig verholpen, maar ik zou graag weten hoe dat alu-stuk van het stuurhuis moet.

PS: als je wil testen of de fout in het contactslot zit kan je de 2 rode draden met een andere draad even overbruggen, als de startmotor dan draait moet je niet verder zoeken.

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

ja is inderdaad zo, ik heb er een trekker voor,'
maar toch zit er een klein schoefje in, deze is net te vatten, ik haal dus het hele zooitje er niet af, schoefje zit niet in het hart er van maar er buiten

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Inderdaad met een trekker oid..ook kun je de hele stuurstang eruit halen..door het bij het voeten eind even los te halen,trek de je boel er zo uit.

Bedoel je het schroefje dat het contactblokje vast houd ? dan kun je anders ook naderhand eraf halen.

Gr Stefan

Dano973 (0), 14 jaar geleden

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Bleek inderdaad het contactblokje te zijn. Nou in ieder geval een zorg minder voor de vakantie.

Thanks!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

bedankt voor de feedback!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.