close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen 0: Golf 3 tdi 1.9 vermogensverlies

Bouwjaar: 2006

Goedendag,

Ik heb het volgende probleem: bij acceleratie houdt de motor plotseling op met "trekken", als ik dan het gaspedaal loslaat, en weer vol gas geef is het probleem voor enkele seconden verdwenen, en trekt hij weer. Dit probleem doet zich het meeste voor op de snelweg, bij het inhalen van een andere auto. het is echter wel mogelijk om de topsnelheid te behalen, als je maar bezig blijft met het gaspedaal. het probleem deed zich het eerst voor in duitsland op de terugreis vanuit tsjechie, dit was direct na een tankbeurt. de auto had er reeds 700 kilometer op zitten, en het was dus tijd voor een tankbeurt. Ik heb (naar aanleiding van een ander topic) het brandstoffilter reeds vervangen, en het probleem blijft bestaan zonder verschil... De auto heeft voor de vakantie net een grote beurt gehad.

heeft er iemand suggesties?

alvast bedankt

Geplaatst door

itsmartje (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Van welk bouwjaar is de motor ? En wat is de motorcode ?

Ik herken dit probleem, heb het met mijn 1z tdi motor (90pk / 1996) ook gehad. Je hebt een magneetklep/ventiel wat de turbodruk afregelt, dit heet de N75 klep (tegen schutbord, gaat een rode blauwe en zwarte leiding heen)

Als de n75 niet goed zn werk meer doet wordt de turbodruk te hoog en gaat de motor in noodloop en wordt er een foutcode opgeslagen (waarschijnlijk vind je 1 met 575 erin)
Ik had dit ook en heb NOOIT een knipperend gloeilampje gehad van de foutcode wat wel bij nieuwere TDI motoren gebeurd. Ook bij mij verdween de 'noodloop' door even geen gas te geven en daarna ging het weer ok.

Die n75 is niet heel duur (bij een golf3 90pk) en je kunt voor de zekerheid even de vacuumslangen controleren die erheen gaan, als die lekken heb je hetzelfde

Succes ermee

Renkie9602 0

18 jaar

dank u voor uw reactie,

het betreft hier een moter met motercode 1Z tdi 90 pk bj, 1994

itsmartje 0

18 jaar

Dan gok ik dus op de n75

Maar voor de zekerheid kun je bij de dealer de auto uit laten lezen, of even op www.tdiclub.nl kijken, je kunt hier een kaart bekijken van mensen welke dmv een laptop, speciale kabel en software hetzelfde kunnen als de dealer.

Renkie9602 0

18 jaar

het probleem is verholpen,

naar aanleiding van de reactie op mijn vraag heb ik de slangetjes vernieuwd van de n75 klep (magnetische schakelklep), dit bleek het probleem te zijn...
op het eerste gezicht leek er niks mis met de slangetjes, maar ik heb ze toch maar vervangen, aangezien dit de kosten niet zijn.
tot mijn vebazing was het probleem hiermee verholpen.

nogmaals dank voor uw advies..

itsmartje 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.