close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Houd in en ploft in uitlaat als ie moet trekken

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: ABU 1600

Hoi,

Ik zit met een groot probleem met mn golf 3. Als ik normaal rij en ik wil versnellen geef ik gas bij en zodra de motor dan moet trekken gaat hij enorm schokken en inhouden. Het is net alsof de benzine dan op is ofzo. Als ik heel rustig versnel dan wil het wel maar dan gaat ie wel heel traag. Verder ploft hij ook wel eens in de uitlaat als ie stationair draaid (stationair draaien doe ie ook niet helemaal mooi). Dan heb ik ook nog gemerkt dat als je opeens en snel gas geeft bij een onbelaste motor hij wel eens eerst 1 of 2 keer inhoud/sputterd en dan de toeren omhoog schieten.

Kent iemand dit probleem? zit zelf aan de ontsteking of dis te denken ofzo maar weet het niet zeker.

Geplaatst door

HVB (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het eerste waar ik mee zou beginnen is 4 nieuwe pitten erin. Verdeelkap en kabels nakijken ivm.het ploffen. Kan ook zijn dat tevens het brandstoffilter dicht zit, vernieuwen dus.
Als je toch een filter gaat halen,doe dan gelijk het luchtfilter. Succes. Grtn.Ad

Ad102 0
badge

18 jaar

Heb net even gekeken naar de rotor en verdelerkap:
op de rotor zelf zat een stukje corrosie net op het contact puntje.
In de verdelerkap waren de puntjes wel afgesleten en was de kap vies van binnen. Wat me nog meer opviel is dat in de kap ook een soort verbrand puntjes zaten, net naast de kontact puntjes. Alsof de rotor net te laat (of te vroeg weet niet welke kant hij op gaat) gevonkt heeft, of zie ik dit verkeerd en staat er gewoon constante spanning op de rotor. Anders lijkt me dat dit betekend dat de timing ergens niet goed staat.

De bougie kabels zien er nog ok uit. Op de kontact punten bij de rotor maar heel klein beetje groene corosie en bij de boegies zien ze er goed uit. de bougies zelf ziet er ook nog ok uit (van buiten dan).

HVB 0

18 jaar

Gezien de staat van de rotorkap en de corrosie is er in lange tijd niet veel onderhoud aan het systeem gepleegd.

Volg de goede raad nu maar, nieuwe rotor, en rotorkap, nieuwe bougies en kabels en ontsteking op tijd zetten, nieuw setje brandstof filter en lucht filter.

Rijdt ie weer prima.

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Ik heb nog zo'n oude Prufex testkast waarmee je bougies onder druk kunt testen.(ook een SUNkast,uiteraard) Vaak heb ik gezien dat, ook al ziet een pit er mooi uit, onder druk de vonk instabiel wordt. Gaat dan overslaan.Zelfs 2X gehad met een nieuwe pit. (Waren wel de Belgische Champies)
Net wat je zegt,Cor,eerst de boel opfrissen. Grtn.Ad

Ad102 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.