close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Golf 4 1.6 AKL

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 AKL

Ik wilde dit toch even plaatsen:

Golfje 4 komt alleen voor apk en komt niet door de 4 gastest heen en wat er gebeurd is zeer vreemd:Je gaat een rondje rijden tot bedrijfstemperatuur en stopt dan de slang erin,alle waardes zijn dan perfect (0.01 co,lambda 1.00 en 24 hc),maar na 1-2 minuten op 3000 t/pm begint het..........de waardes schieten binnen 30 seconden gigantisch de verkeerde kant op,co gaat naar 8%, hc's voorbij de 1000 en de lambdawaarde gaat naar 0.078 en daarbij komt bij dat hij gaat roken op dat moment en naar co stinkt.Gaat dus opeens veel en veel te rijk lopen.Op stationair is hij zeg maar net APK goed op dat moment.
Ga je dan vervolgens weer een klein stukje rijden dan rijdt hij gelijk goed en als je hem dan weer aan de 4 gastester hangt is hij ook weer voor 1 minuut goed op de 4 gastester en dan begint het weer.(DE MOTOR BLIJFT TEN ALLE TIJDEN GOED LOPEN).
De enige storing die erin staat is lambdawaarde regelgrens onderschreden.
Het vreemde is dat hij het alleen slecht gaat doen als je hem minimaal 1 minuut op 3000 t/pm laat draaien,anders perfect.
We zijn er een paar dagen mee bezig geweest en er zijn diverse delen vervangen/getest,en ook uit wanhoop hahaha:Lambdasonde/temp.voeler/lmm/gasklephuis/computer/verstuivers/complete ontsteking/koolstoffilter/timing tandriem/pingelsensor/voedingspanning en massa's van alle sensoren en ecu enz enz enz,eigenlijk alles wat op dit blok zit aan sensoren en actuatoren en vacuumslangen,echt alles.Zelfs met de scoop de spanning gemeten die door de bougiekabels gaat (bij rijker mengsel springt de vonk minder makkelijk over dus hogere spanning door de kabels,dachten dan misschien een afwijking te zien in 1 van de cylinders),en dat was ook het geval maar die verschilde steeds per cylinder,ook de compressie is perfect 14-15 bar.

Maar nu komt het:toen de auto binnen kwam was het oliepeil onder peil,dus hebben we 1.8 liter olie bijgevuld en stond toen op max,daarna zijn we dus die paar dagen bezig geweest aan die auto met veel rijden en testen,maar na die paar dagen stond het peil tot onze verbazing ineens op minimum,de motor heeft dus minimaal een halve liter olie verbruikt in de tijd dat we ermee bezig zijn geweest,maar heeft NIET 1X NAAR OLIE GEROKEN en geen uitwendige lekkage!!

Wie heeft hier een verklaring voor?
Gaat het CO omhoog door olieverbruik?

Wij denken dat er een scheur in blok/kop/pakking zit waardoor hij olie gaat verbruiken (dus alleen na 1 minuut op toeren) waardoor de bougie's vet slaan (zijn allemaal zwart) en waardoor dan weer de verbranding slecht wordt dus ook de 4 gastest slecht is.

Inmiddels heeft de klant de auto weer opgehaald.

Wat denken/vinden jullie ervan?

Geplaatst door

ricky (10)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je met stationair draaien de oliedop al eens losgedraait kan wezen dat je carterventilatie je olie opzuipt bij de 1.8 20 kleppers vaak problemen mee dat resluteerd op onderdruk in je motor en krijg je de dop er haast niet af

poppekast 0
badge

15 jaar

Zou het kunnen dat hij via de carterontluchting olie trekt?
Verstopping in het inlaatluchtkanaal waardoor hij niet genoeg lucht krijgt?

turbozh 0
badge

15 jaar

Ik heb hem getest zonder de carteronluchting aangesloten en dat gaf geen verschil.
Ook zonder luchtfilter,uitlaat was ook niet verstopt.
Blijft een vreemd verhaal.

ricky 10
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.