close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Golf 4 1998 1.4 16v : Wat zijn de Algemene Problemen

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Hoi iedereen

Ik heb een Golf 4 1.4 16v

Ik heb de auto twee jaar in bezit

En sinds Donderdag zijn mijn kleppen verbrand

En monteur vroeg me of ik vaak olie verbruik had en ik zei dat het klopte.
Ik zei dat ie sinds aanschaf olie verbruik had maar wel netjes optijd de olie peilde maar ook dat ik sinds kort hoge benzine verbruik had
En hij zei me dat het een voorbode was van de verbrandden kleppen was

Mijn vraag is: Heeft iemand op dit forum er ook last van of gehad

En ik zou graag advies willen wat ik het beste kan doen?

ik had zelf 2 opties in mijn hoofd

Optie 1 : auto repareren kleppen+ zuigerveren
Optie 2 : Gebruikte moterblok (welke problemen krijg ik dan in de toekomst)

En wat zijn de Algemene en bekende problemen wat Golf4 nog heeft

Ik hoop dat jullie mij advies zouden kunnen geven

Geplaatst door

mister-ukkie (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Die monteur heeft nu dus ook de cilinderkop al verwijderd neem ik aan?
Deze blokken staan bekend om olieverbruik en tikkende/kantelende zuigers, de ene wordt er oud mee en de andere is al dood na 30000km.
Ik weet niet hoe erg de schade precies is en hoe je motor voorheen klonk maar mocht het zo zijn dat zowel cilinderkop en onderblok stuk zijn dan zou ik niet gaan reviseren, dan zou ik met garantie een compleet blok aanschaffen bij een goed demontagebedrijf. Mocht je namelijk al kantelende zuigers hebben en je gaat alleen de zuigerveren vervangen dan krijg je later weer hetzelfde na verloop van tijd.
De vraag over problemen daarna blijft voor nu altijd de vraag, dat weet je nooit.
Je kan ook een complete golf of polo oid kopen met een goed lopende motor en deze overbouwen (kan soms niet eens echt veel schelen met een goede ruilmotor) en de rest weer los verkopen.

Wat heeft die monteur je voor advies gegeven wat je beste kunt doen?

Voor verdere bekende problemen van Golf 4 moet je ff zoeken op het forum, staat er vol mee.

ricky 10
badge

10 jaar

ik heb van de monteur te horen gekregen dat de cilinderwanden zijn aangetast en een klep inderdaad verbrand van cilinder 2 en cilinder 3 de wanden aangevreten door de zuiger wat er op aanduid kantelende zuigers

voorheen hoorde je echt de kleppen tikken en veels te hoge olie verbruik

mister-ukkie 0

10 jaar

Kan deze motor gewoon naar een 1e overmaat boren en honen , nieuwe delen erin en de cilinderkop klaarmaken.
Weer goed voor jaren zorgeloos rijden.
Een gebruikte motor is wel makkelijk te vinden maar wat heb je dan ?
Al veel van deze motoren zo gereviseerd.

Marjacq 0
badge

10 jaar

probleem opgelost nieuwe moter erin gelegd

mister-ukkie 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.