sins een week een golf 4 in bezit 1600 sr motorcode akl
het begon met wat vermogen verlies af en toe en de rem was hard bij het instappen s,morgens de slang van de inlaat naar de rembekrachtiger was lek dus nieuwe erop
toen sloeg hij af en toe af bij het ontkoppelen als je voor een stoplicht stopt bv starten gaat soms in een keer soms met wat moeite
het gekke is dat hij het maar af en toe doet ook heeft hij af en toe vermogen verlies
vedder loopt hij als een zonnetje
ook viel me op dat de carterontluchtings slang lek was en olie resten op het elektronise gedeelte van de gasklep knoeide slang vervangen en klep schoon gemaakt
tot nu toe gedaan
bougies vervangen
waterthemprateur sensor vervangen
gasklep gereinigd en ingelezen
rembekrachtiger slang vervangen
uitgelezen
storing code,s
022d drukschakelaar servobesturing massasluiting
0201 toerentalsensor signaal niet logisch
0215 stationerregeling component op de aanslag min.
Storingen omgerekend :
00557
00513
00533
nu met een koude start loopt hij even 1200 rpm na een klein minutje netjes 800 rpm
ook bij koppeling intrappen heel even 1200 rpm dan zakt hij weer naar de 800 rpm (ongeacht motor koud of warm)
afslaan af en toe
soms minder vermogen (loopt gewoon op 4 cilinders) als dan de sleutel eruit word gehaald en opnieuw gestart is het vermogen terug
het afslaan kun je zien als stationer draaien en dat hij dan word uitgezet met de sleutel dus bam uit
gebeurt vaak met het wachten voor een stoplicht of met afremmen en ontkoppelen niet tijdens het rijden
motor storings lampje heeft niet gebrand
voor dat ik alles vervang wil ik graag weten of iemand dit probleem eerder heeft meegemaakt of de juiste oplossing heeft
mvg frank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnelijk is toch jouw gasklephuis defekt hoorde je hem wel zoemen en tikken bij het inleren
zoemen heb ik niet op gelet eigelijk
gasklep zat ik ook aan te denken maar waarom komen er dan geen foutcode,s ?
Wat je zegt dat hij ineens boem afslaat dan ga ik denken aan de storing die je hebt over toerentalsignaal, dus waarschijlikk de bdp sensor, zou als eerste die vervangen.
stationer toerental sensor vervangen een paar dagen toppie vanmorgen slecht starten en vermogen verlies uitgelezen toerentalsensor signaal niet logisch
vervolgens stekkers gecontroleerd railes naast de accu gecontroleerd
net weer een eind gereden loopt weer toppie
ik zit te denken aan de lmm als die niet goed werkt zal hij ook verkeerde toeren aangeven
maar aan de andere kant 5 dagen ging het wel goed
iemand nog meer iedeen ?
Niemand een iedee
Vanavond starte hij weer moeilijk vermogen verlies tijdens het rijden
Toen de stekker van de lmm eraf gehaald liep hij nog slechter stekker weer terug gezet
Dus die werkt
toen de auto uitgezet en opnieuw gestart en voila hij liep weer mooi en vermogen was terug
Ik denk gasklephuis mede omdat na uitschakeling alles weer oke is hele avond geen problemen gehad en toch een aardig eind gereden
ook lees ik verhalen over de stuurpomp sensor kan deze de boosdoener zijn ??
ook dat er een Nokkenas positiesensor moet zitten deze kan dat ook veroorzaken
toerentalsensor is vervangen na vervanging is hij niet meer spontaan afgeslagen
koelvloeistof sensor is vervangen
vacumslang van de inlaat naar de rembekrachtiger is vervangen
bogies vervangen
iemand die mee kan denken of dit eerder meegemaakt heeft word er gek van :(
[quote=ricky]Wat je zegt dat hij ineens boem afslaat dan ga ik denken aan de storing die je hebt over toerentalsignaal, dus waarschijlikk de bdp sensor, zou als eerste die vervangen.[/quote]
heb je dit al bekeken Frank?
///////// Sorry, zag net dat je hem vervangen had.
vandaag heb ik de toerental sensor los getrokken toen de auto liep en hij sloeg af dus die werkt
toen de nokkenas sensor losgetrokken en de auto starten de auto starte niet dus die werkt
themprateur sensor is nieuw geen verschil of ik hem aan of af koppel als hij eraf is lijkt het beter te gaan (kan ook toeval zijn)
bogies nieuw
slang van de rembekrachtiger naar de inlaat is nieuw
toen hij slecht liep heb ik de lmm afgekoppeld toen ging hij nog slechter lopen dus die werkt
cleaner in de tank gegooid
gasklep gereinigd en ingelezen
als ik hem start loopt hij 1200 toeren en op een gegeven moment zakt hij naar 800/900 toeren
ook als ik stop voor een stoplicht loopt hij even 1200 toeren en zakt daarna naar 800/900
als hij moeilijk start en inhoud tijdens het rijden zet ik de auto uit en start ik hem weer dan is alles oke start gelijk en heeft vermogen zat
ik denk dat ik maar een gasklep ga proberen ik denk dat als je hem uit zet dat de gasklep op de nul stand komt ook omdat de carterontluchting heeft gelekt op het elektronische gedeelte (hoelang weet ik niet heb hem pas 2 weken) maar het was aardig vies dat er mayby wat mis is in het elektrische gedeelte
ook ga ik de distributie vervangen en gelijk kijken of hij wel op tijd staat riem zag er aardig oud uit en hing wat slapjes vond ik
vedder heb ik geen iedeen meer als iemand nog een iedee heeft heel graag
het enige probleem wat ik nog heb is af en toe slecht starten en vermogen verlies meestal met koude motor (s,morgens) uitzetten en een 2e keer starten loopt hij gelijk
afslaan heeft hij niet meer gedaan motorstorings lampje heeft nooit gebrand
loopt nooit op 3 cillinders altijd op 4
waarschijnlijk probleem gevonden ff afwachten wat hij morgenvroeg doet
weer een storing signaal toerental sensor onjuist
dus auto laten lopen sensor los gedraaid en heel iets naar achteren getrokken ging hij nog beroerder lopen
toen de sensor gedemonteerd toen met een vijl een stukje van de bevesteging waar hij op het blok komt afgeveild dus kon hij er vedder in dus komt hij net wat dichter op het vliegwiel
tot nu toe loopt hij prima
maar nogmaals ff morgenvroeg afwachten wat hij doet
tot nu toe loopt en start hij toppie
Top Frank!
Maar hoe is dit te verklaren dat hij iets dichter op het vliegwiel moest worden gezet door de steun wat af te vijlen? Had je een originele sensor gemonteerd en was die hetzelfde als die er uit kwam?
[quote=Geert/Rob]Top Frank!
Maar hoe is dit te verklaren dat hij iets dichter op het vliegwiel moest worden gezet door de steun wat af te vijlen? Had je een originele sensor gemonteerd en was die hetzelfde als die er uit kwam?[/quote]
orginele sensor helemaal het zelfde het kan zijn dat er ooit een imitatie vliegwiel ingekomen is of dat er te veel roest/vuil tussen de sensor zat in het ergste geval gaan de lagers eraan
maargoed hij loopt nog steeds top nu afwachten wat er gebeurt
ik ga ervan uit dat dit het probleem was
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar