Hallo,
Sinds vanochtend begon mijn auto in te houden, dit was vooral te merken in de 1ste en 2de versnelling bij laag toerental. wanneer ik dan net gas gaf ( denk tussen de 1500 en 2000 toeren ) merkte ik korte inhoudende stoot. Dacht misschien omdat hij koud was dus misschien komt het niet meer terug. Daarna eventjes geen last gehad. Reed vanavond een constante snelheid van 120 km per uur, op het moment dat ik gas bij gaf begon hij weer in te houden maar nu wat langer achter elkaar. Daarna weer meerdere keren op getrokken en zo nu en dan was er weer een korte inhoudende stoot. Na dat het stoplicht op groen ging bleef de auto inhouden tot 4000 toeren. Heb geen idee wat dit is.
benzinze filter vervangen?
bougies? ( zijn ongeveer 4 maanden terug vernieuwd.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes,
Mike de Jong
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als eerste even uit laten lezen,en kijken of er een storing in staat.
Mogelijk misschien iets met de distributie aan de hand,is deze al een x vervangen en hoeveel km's heeft de auto?
De auto heeft nu 181.000 km gereden en bij 143.000 is de distributieriem vervangen.
Gister heb ik weer de hele dag rond gereden zonder enkele problemen, de auto liep perfect.
Is het met uitlezen niet lastig, omdat het probleem niet constant plaatsvindt?
16 jaar
Hoor je ook dat ie op 3 cilinders loopt op het moment dat hij inhoudt?
Lijkt op onstekingsprobleem door defecte bougie, bougiekabel of verderkap/disbobine afhankelijk van welke motorcode het is.
Fouten die gecontateerd worden blijven opgeslagen in de ECU van de auto, dus die kunnen ook erna uitgelezen worden, wellicht dat er een fout in staat als misvonk cilinder .....
Hij stottert dus alleen op het moment dat je vermogen gaat vragen door gas te geven.
Bij constante snelheid merk je niks? Heb paar weken geleden iets soortgelijks gehad met een ford ka, hier bleek na lang zoeken 1bougie inwendig vonkoverslag te hebben terwijl deze origineel ford waren en er nog geen jaar en 5000km in zaten.
Hij blijft wel op 4 cilinders lopen, dacht zelf eerst ook aan bougies/bougiekabel.
Bij constante snelheid heb ik nergens last van. Rare is dat ik er 3 dagen echt heel veel last van had en nu al 2 dagen zonder enkele problemen rij.
16 jaar
Desnoods eerst 4 andere bougies proberen.
Het moment van de schok (bij belasting) lijkt op het overslaan van een cilinder.
En kan heel goed door een slechte bougie veroorzaakt worden.
Dit(overslaan) kan soms ook wat erger zijn.(soms afhankelijk van de weersomstandigheden)
Als dit het niet is zou ik em eerst laten uitlezen.
Ook ook even je motortype(code) vermelden, zit nogal wat verschil in kwaaltjes
van de motortypes onderling.
Oiram
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar