Volkswagen Golf IV: hydrauliekpomp abs

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi

mijne heren ik heb het volgende probleem.

klacht was: lampje abs bleef continu branden.
fout na uitlezen met de kts was, ``signaal hydrauliekpomp buiten bereik``
2de hands pomp gemonteerd, de boel ontlucht, pomp vrijgegeven met de kts, en foutcode geprobeerd te wissen.
nou wilde dit tot op heden nog niet lukken, en blijft het abs lampje nog steeds branden op het dashboard, en werkt het abs dus niet.
auto remt verder gewoon ``vierkant`` en trekt niet.

iemand bekend met dit probleem en een eventuele oplossing?

groeten paul

lihanboutje

Geplaatst door lihanboutje (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

zekering en houder van het abs in orde??

lihanboutje (0) PRO, 15 jaar geleden

vergeten te vermelden, maar beide zijn ok.

groeten paul

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=audia4]zekering en houder van het abs in orde??[/quote]
moet jij niet naar de bbq ?

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

nee, ik kon er geen tijd voor vrijmaken....

kees cor (0) PRO, 15 jaar geleden

paul ik heb ook al eens son plobleem gehad wel stroom en massa op de pomp maar niet willen werken .
ook niet met testkast aan te stuuren . wil die van jou dat wel ???.
ik heb op het laatst gewoon plus en min van accu op pomp gezet en begon hij te draaien even laaten draaien en tot mijn verbaasing ,
werkte het weer .
auto gestart en lampje ging uit proefrit gemaakt alles werkte ,
tot op vandaag klant nog niet terug gezien .
mischien toeval ??? maar je kunt het altijd proberen .
hoor het nog wel.
vr gr kees cor

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

kan je de pomp wel aansturen met de kts?

lihanboutje (0) PRO, 15 jaar geleden

heren, bedankt voor alle oplossingen tot heden, ben wegens persoonlijke omstandigheden een weekje niet in de ether geweest.
pomp is wel aan te sturen via de kts.
komende week komt de auto weer hier op de zaak, en ga ik eens met jullie oplossingen aan het werk, en ik laat hier weten of de juiste oplossing erbij zat.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

Toch had je de pomp helemaal niet hoeven vervangen, reparatie van het huidige regelapparaat was DE oplossing geweest.

Gr. paul

Zoeperman Germ (0) PRO, 15 jaar geleden

Controleer in ieder geval of je twee +30 hebt in de stekkeraansluiting op het regelapparaat. Heb al divers keren gehad dat er een ontbrak ddor een slechte zekeringhouder of onderbreking vanaf de zekeringen.

Gr. Germ

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.