Airco van deze auto stopt na 5 minuten (als de motor op temperatuur
begint te komen). Compressorkoppeling is ok. Pomp wordt niet meer
aangestuurd (geen spanning!!!) Regelmodule onder accubak is vervangen,
zekeringen zijn ok, vulling is ok. Bij het uitlezen zat er een foutcode in de
koelwater temperatuursensor (bij een te warme koelvloeistof word de airco
tijdelijk uitgeschakeld). Sensor vervangen, fout gewist en probleem niet opgelost!!!!
Iemand ervaring met dit probleem?
Bvd, mvrgr, Pascal
Geplaatst door Pascal Limpens (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
h.c. grootenboer (0) PRO, 15 jaar geleden
hallo , als je de airco aan zet gaan dat de ventilatoren draaien zo niet kunnen de ventilatoren kapot zijn.
Pascal Limpens (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=h.c. grootenboer]hallo , als je de airco aan zet gaan dat de ventilatoren draaien zo niet kunnen de ventilatoren kapot zijn.[/quote]
Bedankt voor de reactie, maar de ventilatoren draaien,
Grtz, Pascal
johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden
wat zijn de drukken als de airco wel werkt?
alexander242 (0) PRO, 15 jaar geleden
Als hij clima heeft kan je in een bepaalde meetblokwaarde zien waarom hij de compressor niet bedient door bijvoorbeeld een te hoge koelvloeistoftemp. of acceleren. Uit me hoofd meetblokwaarde 1 en veld 1. Als ie 0 aan geeft houdt in dat ie de aircopomp aanstuurt. Andere code's zullen met boek vergeleken moeten worden.
Pascal Limpens (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=john5686]wat zijn de drukken als de airco wel werkt?[/quote]
Drukken zijn ok, ld is 2 bar, hd is 11 bar.
Vermoedelijk zit de fout in het motormanagment.
Grtz, Pascal
ricky (0) PRO, 15 jaar geleden
Controleer of de airco wel gecodeerd staat in de ecu van de motor.
Is het een climatronic? Dan kan die ook nog wel eens stuk zijn.
Controleer ook eens via de meetwaardeblokken wat de temperatuurvoelers aangeven van binnen en buiten.
h.c. grootenboer (0) PRO, 15 jaar geleden
hallo ,
heb ook wel eens meegemaakt bij een volvo dat de pomp kapot was
heb onderlaatst bij 2 volkswagen passat de pomp vervangen.
groet harm
ricky (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=h.c. grootenboer]hallo ,
heb ook wel eens meegemaakt bij een volvo dat de pomp kapot was
heb onderlaatst bij 2 volkswagen passat de pomp vervangen.
groet harm[/quote]
Pomp levert 11 bar,dus die doet het dan wel.
h.c. grootenboer (0) PRO, 15 jaar geleden
ja dat wat bij deze ook invendige lekkage als de pomp warm werd
roel (0) PRO, 15 jaar geleden
het probleem is opgelost, het was de airco temperatuursensor koelvloeistof deze zit in een plastic behuizing in de bovenste radiator slang