Volkswagen Golf IV: Golf 4 remblokken voor vervangen nu remt hij slecht

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

Zoals de titel aangeeft heb ik nadat mijn lampje is gaan branden van de remmen, de remblokken vervangen. Ze waren versleten maar niet totaal op.
Nu ik alles er weer onder heb zitten remt hij niet lekker. Als ik wat harder rij dan gaat het goed. maar als ik onder de 50 ongeveer kom dan wordt het pedaal "hard" Hij remt een beetje vertraagd zeg maar. Als ik op de weg ongeveer 80 rijd kan ik hem niet in de abs trappen. die hard ik ook rem hij remt niet optimaal.

Verder heb ik nog een vraag. de remklauwen voor zitten met twee glijbouten vast. waar draaien deze in? is dat een remanker? er is namelijk een gat lam, er zit geen nette draad meer in en dus moet ik die vervangen. Echter kan ik dat ding nergens op internet vinden.

Wat zou dit kunnen zijn?

MVG

Laurent Twint

laurenttwint

Geplaatst door laurenttwint (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

moderator (0) PRO, 10 jaar geleden

Jij gaat dus rijden met 1 remklauw maar half vast? Lekker is dat....... Maar voor die kapotte schroefdraad is een reparatiesetje verkrijgbaar middels een helicoil en overmaat glijbout. Bij elke goede materialenzaak te koop. En een goede garage zal deze ook hebben.
En wat betreft het slechtere remvermogen: de schijven zullen wel hol ingesleten zijn en dan duurt het wel een paar honderd kilometer alvorens het hele remoppervlak van de remblokjes weer benut wordt. Vaak is het niet vervangen van de remschijven een verkeerde bezuiniging.

kaleido 1 (1635) PRO, 10 jaar geleden

Ik zou eens beginnen met de techniek de tijd tegeven zich in te stellen op de nieuwe situatie , want met remmen op deze manier , verniel je meteen je nieuwe remblokken.
Types geval van geen gevoel voor de bal , cq techniek.
Sluit me verder aan bij moderator , blokken moeten dus met beleid ingeremd worden en dat duurt even.

laurenttwint (0), 10 jaar geleden

jij zegt idd dat de schijven een beetje hol zijn ingesleten, zo had ik er nog niet naar gekeken.
Morgen direct even zo'n helicoil setje halen, ben er wel bekend mee. En ik heb ook nog nieuwe schijven liggen, ga die dan vanmiddag maar even monteren.

Bedankt voor de antwoorden.

mvg
laurent twint

kaleido 1 (1635) PRO, 10 jaar geleden

En wat doe je dan met de blokken , deze zijn nu niet echt vlak meer .
Nu ga je verrot geremde blokken op vlakke schijven zetten ?????????????

laurenttwint (0), 9 jaar geleden

Auto is verkocht.

koert_ahja (0), 9 jaar geleden

Hoewel de auto verkocht is, toch nog een opmerking voor latere lezers:

Als er aan de remmen gewerkt wordt, moet het remsysteem eens grondig bloeden.
Bij het plaatsen van remblokken, wordt de wielremcilinder ingedrukt, en eventuele lucht (of water) in de remcilinder wordt dan in de leidingen geperst.
Het voelt dan aan alsof je op een spons trapt in plaats van op de rem.

Vergeet niet om tweejaarlijks de remvloeistof te vervangen, en er goed op te letten dat tijdens dit proces het tankje met vloeistof niet leeg geraakt en bijgevolg lucht het systeem in zuigt.

En na het werken de remschijven even ontvetten! Zeker geen kopervet op de schijven!

kaleido 1 (1635) PRO, 9 jaar geleden

2 jaarlijks remvloeistof vervangen , zoals voorgeschreven.
Het eerste stuk van de tekst zou ik maar gauw vergeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.