close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 2005: GOLF 4 TDI 110PK trekt nog steeds niet op. turbo werkt niet

Bouwjaar: 2005

hallo,

ik heb een golf 4 tdi 110pk die niet optrekt, op de snelweg trekt ie ook voor geen meter. de fluit hoor je ook niet. de turbo doet het niet, maar ik weet niet hoe het komt. ik heb em laten uitlezen bij VW dealer en gaf te weinig vermogen aan. ik heb de luchtmassameter en turbodrukregelaar vervangen maar het probleem is er nog. Waardoor zou het komen dat de turbo het niet doet??? is ie kapot?? wie o wie kan me helpen.

Geplaatst door

Heiko (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

misschien is de turbo zwaar vervuild waardoor hij vast is komen te zitten....

evt. demonteren en reinigen.


suc6

blijegeit 0
badge

19 jaar

Ik weet niet wat de dealer gezien heeft, maar 'te weinig vermogen' is geen bestaande foutmelding. Vraag anders nog eens wat de melding was.
Erg zonde van de centen om onderdelen te gaan vervangen zonder dat ze stuk zijn. Kijk eens of het stangetje bij te turbo te bewegen is. Mogelijk zit hij gewoon vast. (zoals blijegeit ook al zegt)
Ook zou je turbo-druk sensor stuk kunnen zijn. Dit zou de dealer wel gezien moeten hebben overigens.

dutch123 165

19 jaar

ja bij het uitlezen gaf tie geen foutmeldingen. maar wel bij het rijden dus weinig trekkracht of vermogen. ik heb em al 2 keer uitgelezen nog steeds niet zeker wat kapot is. dus de turbo zou ik nu moeten vervangen?

Heiko 0

19 jaar

Ik zou als ik jou was eerst eens laten controleren of het de turbo wel zeker is. Wat ze hierboven ook al schreven het is zonde om onderdelen te vervangen die niet kapot zijn.
Mocht het de turbo toch zijn, er zijn ook bedrijven die turbo's reviseren.

Frank3197 0

19 jaar

maar wat kan ik nu allemaal controleren nadat ik de luchtmassameter en turbodrukregelaarklep heb vervangen wat blijft er dan nog over?

Heiko 0

19 jaar

Je zou je turbo kunnen laten nakijken. Misschien zit ie wel vol roet en draait hij daarom niet (goed) meer. Als de turbo goed is dan kun je je geld voor een nieuwe turbo (duur!) in je zak houden.

Frank3197 0

19 jaar

maar hoe kan je een turbo laten nakijken moet je em dan helemaal loshalen. wat kan er nog meer mis zijn behalve de turbo want die werkt niet.

Heiko 0

19 jaar

kijken in de meetwaarde blokken... van het vag program

luchtmassameter... turbodruk.. ect,ect

meten is weten.. kijken en vergelijken!!

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

luchtmassa kan je checken in 01 08 10 bij 1500 tpm in zijn 2 volgas naar 3000 tpm en da printen moet zo rond de 800mgsl zitten. turbodruk meten in zijn 3 bij 1500tpm volgas naar 3000tpm dit in meetwaardeblok 11 de waarde ong 1800-2200 mbar

Als hij twee keer uitgelezen is en ook tijdens het rijden, dan moeten er getallen zijn. Zet die hier neer dan kunnen we helpen.
Ik geloof niet dat de auto alleen tijdens het rijden een foutmelding geeft. Elke fout wordt namelijk opgeslagen. Er kan wel een afwijkende waarde geconstateerd zijn door de dealer. Wat is die in dat geval?
Ook kun je nog steeds kijken of het stangetje van de turbo wel te bewegen is.

dutch123 165

19 jaar

dit zijn de getallen ik weet niet of je hiermee wat kan:

Meetwaardeblok lezen 10: 400 mgsl 1009 mbar 0,0%
Meetwaardeblok lezen 11: 2980/min 1948 mbar 92%

dit is precies wat er op het blaadje staat.

wie kan me helpen

Heiko 0

19 jaar

meetwaardeblok 10 is de lmm waarde , zo te zien is dit de stationaire waarde. je moet hem testen zoals ik bovenstaand beschreven heb moet ong 800mgsl hebben bij 100% , meetwaardeblok 11 laat een goede waarde zien

maar de luchtmassameter is toch pas nieuw daar kan toch niks mis mee zijn

Heiko 0

19 jaar

heb je de lmm stat getest of tijdens vollast in de tweede versnelling?

kan je het beter uitleggen wat je bedoeld want ik begrijp niet precies wat je bedoeld. moet ik volgas in zijn tweede versnelling rijden ofzoiets?

Heiko 0

19 jaar

Ik test de LMM meestal in de drie. In de derde versnelling trap ik bij 2000RPM het gas volledig in en laat hem tot 3500RPM lopen. VAGCOM staat dan in LOG mode. Daarna lees ik van de gelogde data de luchtmassa waarde uit bij 3000RPM.
In de twee wil het ook, maar dan schieten de toeren heel snel omhoog en krijg je mogelijk niet een meting op het juiste toerental.

Je kunt de basiswerking van de turbo eenvoudig testen. Trek de slang even los vlak voor het inlaatspruitstuk en start de motor. Er moet dan lucht uit het inlaatkanaal komen (vanaf de turbo). Niet te lang laten lopen, want de motor loopt dan op ongefilterde lucht.
Wie weet wat een kapotte luchtdruksensor doet? Kan deze een te hoge waarde afgeven of komt er volledige onzin uit als hij stuk is?
Heiko: is het stangetje van de turbo met de hand te bewegen en gaat dat een beetje soepel?


dutch123 165

19 jaar

he uiteindelijk blijkt het de vacuumslang te zijn

Heiko 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.