Volkswagen Golf IV: golf 4 tdi 66 kw schokkende motor bij ststionair

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 66kw

hallo ik heb sinds een week golf 4 tdi 66 kw b.j 2001 ,stationair loopt hij goed starten ook goed ,alleen als hij stationair loopt dan zie ik motor gen en weer bewegen alsware schokken die trilingen voel ik ok in de auto aan het stuur ,onder de rijden voel ik ook trillingen aan het gaspedaal,verder trekt hij goed en schakelt ook goed en soepel,het is wel zo dat distributie riem is 10.000 km geleden vervangen,

ik heb auto vorige week gekocht en toen merkte ik het maar verkooper zei het is noormal voor een golf tdi DUS NIET!!!

mvgr

adabada

Geplaatst door adabada (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

laat eens bij de volkswagen dealer iemand met deze auto rijden zij weten het best of dat normaal is en wat er aan te doen is zodat je terug kan gaan naar het bedrijf waar je hem gekocht heb

adabada (0), 16 jaar geleden

[quote=andreas08]laat eens bij de volkswagen dealer iemand met deze auto rijden zij weten het best of dat normaal is en wat er aan te doen is zodat je terug kan gaan naar het bedrijf waar je hem gekocht heb[/quote]
hallo bedankt voor uw reactie wat die bedrijf betreft ik heb hem zonder garantie gekocht jammer!!!

ik zal morgen ff bij de vw dealer langs gaan

mvgr

Ary (0) PRO, 16 jaar geleden

Als de motor stationair en tijdens optrekken trilt dan is je 2 massavliegwiel defect ( zit vast ) Oplossing : vliegwiel en koppeling vervangen.

Gr. Ary

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

Is het niet zo dat mischien bij het vervangen van de tandriem de pomptiming iets verkeerd staat, Bij een verkeerde pomptiming gaat de motor vaak stotterend aan en uit, hij roet 'stevig' en heeft een relatief hoog verbruik. (advies controleer Pomptiming voor de zekerheid )

Groet Tiguan

Ary (0) PRO, 16 jaar geleden

Het kan geen kwaad om eerst de timing te contr. Maar ook al staat deze er naast dan draait de motor meestal wel netjes stationair, maar dan zijn er wel klachten over slecht aanslaan in koude toestand.
Maar ls de basis goed is dan kom je toch uit op een 2 massavliegwiel. Deze gaan met regelmaat stuk zeker als de motor vaak zwaar belast wordt en/of veel KM`s erop heeft zitten.

Gr. Ary

adabada (0), 16 jaar geleden

ok dankje wel ik laat eerst pomp timing kontroleren dan sluit ik dat af en dan beginik met vligwiel

mvrg

adabada (0), 16 jaar geleden

[quote=adabada]ok dankje wel ik laat eerst pomp timing kontroleren dan sluit ik dat af en dan beginik met vligwiel

mvrg[/quote]
het is zo dat hij aanslaat met paar seconden vertraging hij rookt apsolut niet niet of zo


mvgr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.