Tiens , heb een Golf 4 met het snoeigoeie 1900 TDI blokje erin. Ondanks dat hij de kaap van de 300000km net overschreden heeft doet hij het moeilijk bij het starten van een KOUDE motor. Eens warm is er niks aan de hand en start hij normaal. Bij KOUDE motor duurt het starten merkelijk langer, komt hij moeilijker al sputterend op gang en komt er een wit wolkje uit de uitlaat. MAAR ...
-er zit een nieuwe batterij in ...
-de starter wordt ruim rondgegooid, geen langzame starter dus ...
-de temperatuurmeter op het dashboard doet het ook al effe niet meer ...
DUS ...
dacht ik aan de temperatuursensor . Of ben ik nu mis ??
Graag een antwoord ... auto moet toch nog zeker een jaartje mee (net nieuwe kat gestoken en nieuwe schokbrekers achteraan, bovendien blanco gekeurd en eens op gang nog lekker rijdend !)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou zeker kunnen.
de volgende is weken de gloeibougies al is het met deze temperatuur niet zo meer aan de orde.
staat het inspuitbegin goed dit kun je controleren met een testkast en dan in de bassisstand zetten dan weet je of dit in orde is.
groetjes jan.
Temp zender vervangen, indien dit niet helpt ook de gloeibougies ff controleren.
Maar ik gok op de temp.zender.
Trek eens het stekkertje eraf (groene sensor als ik het goed heb), normaal "denkt" de auto dan dat hij koud is en zal gloeien etc.
Als dat funktioneert, weet je het zeker.
Succes
Groeten Tom
Gloeiers zitten er nog maar een dik jaartje in maar 't is natuurlijk een kleintje om het even na te meten . Ga Tom zijn techniekje eens toepassen en dan hopen dat de oplossing in die temperatuursensor te zoeken is ...
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar