Volkswagen Golf V: golf 5 1.4tsi gaat in noodloop.

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: bmy 103kw

hallo allemaal wie kan mij verder helpen met dit probleem klant komt met probleem auto trekt niet goed meer uitgelezen 2foutcodes 04270 p10ae stroomsensor magneetkoppeling voor mechanische turbo elektrische storing statish en foutcode 04269 p10ad magneetkoppeling voor mechanische turbo onderbreking wie heeft de oplossing en eventueel een afbeelding van dezestoring waar ik moet zoeken alvast bedankt voor het meedenken groeten moni..

moni

Geplaatst door moni (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Waar is dit mee uitgelezen? Want die Nederlandse vertalingen kom ik vaak niet uit.
Kun je dit in een andere taal (Duits of Engels) laten weergeven?

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Waarschijnlijk wordt er bedoeld de magneetklep voor de turbo,of de/en de omloopklep op de turbo,deze gaan vaker stuk.
Magneetklep zit op klepdeksel en omloopklep zit op de turbo,denk dat het verholpen is door beiden te vervangen en een softwareupdate.

moni (0) PRO, 14 jaar geleden

allemaal dank voor jullie reacties,weet iemand ook de benaming voor deze kleppen bijvoorbeeld n75enzzz of heeft iemand hier een tekening van, auto is uitgelezen met vagcom bvb dank moni....

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik weet niet wat een stroomsensor is, maar ik denk dat dat een vertaalfout is. Zal wel een "current" probleem zijn of te wel de klep trekt te veel stroom.

moni (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo oldford zal morgen eerst het magneet ventiel vervangen zoals ricky beschrijft , hou jullie op de hoogte..

moni (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo allemaal vanmorgen magneetklep vervangen geen resultaat, iemand nog andere ideeen hoor het graag groeten moni...

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Welke foutcodes heb/krijg je nu?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

De foutcode's die je eerst gaf is wartaal en kom ik niet uit..

Probeer het nogmaals en met een zo exact mogelijke beschijving die je tegenkomt tijdens het uitlezen, of had je je vertypt bij de foutcode's ?

Gr Stefan

moni (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo alle meedenkers vandaag 2kleppen vervangen de n75ende n249 op de turbo,zonder resultaat nog steeds 2 foutcodes ,wel was zekering nr f21 10ampere kapot vervangen nog steeds zelfde foutcodes wie weet waar ik de stroomsensor magneetkoppeling kan vinden, deze auto heeft een turbo en een compressor zit deze sensor ook in de compressor?? en de mechanische turbo is dit de compressor of de turbo aan het uitlaatspruitstuk en stefan de auto is uitgelezen met vagtester dus dit zijn originele foutcodes verder vandaag ontdekt bij het rijden auto houd in bij gas geven klapt dicht af en toe laat je het gas los en trap je het gaspedaal weer in dan gaat hij als de brandweer,, wie heeft voor mij de gouden tip bvb harstiikke dank moni..

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Het zijn geen originele foutcodes, want je leest uit met Vag-com.
Vag-com wordt in Amerika gemaakt en de foutcodes zijn in het Engels (vertaald door VAG vanuit het Duits).
Vervolgens worden die dan weer in het Nederlands vertaald met alle gevolgen van dien.

Heeft deze auto een compressor EN een turbo? Dan denk ik dat de foutcodes de compressor bedoelen.
Kennelijk wordt de klep of solenoide bedoeld die de compressor uitschakeld als de turbo inkomt.
Wat een stroomsensor is weet ik niet, ik heb er nog nooit van gehoord.

Laat de auto eens door de dealer uitlezen, misschien heeft die wat betere omschrijvingen.

moni (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo oldford dit zijn de dealercodes uitgelezen met originale vag tester ,zijn hier geen praktische jongens die bij de vw dealer werken die dit vaker hebben meegemaakt zou ze zeer dankbaar zijn voor de gouden tip bvb bedankt moni..

Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=moni]hallo alle meedenkers vandaag 2kleppen vervangen de n75ende n249 op de turbo,zonder resultaat nog steeds 2 foutcodes ,wel was zekering nr f21 10ampere kapot vervangen nog steeds zelfde foutcodes wie weet waar ik de stroomsensor magneetkoppeling kan vinden, deze auto heeft een turbo en een compressor zit deze sensor ook in de compressor?? en de mechanische turbo is dit de compressor of de turbo aan het uitlaatspruitstuk en stefan de auto is uitgelezen met vagtester dus dit zijn originele foutcodes verder vandaag ontdekt bij het rijden auto houd in bij gas geven klapt dicht af en toe laat je het gas los en trap je het gaspedaal weer in dan gaat hij als de brandweer,, wie heeft voor mij de gouden tip bvb harstiikke dank moni..[/quote]
Meestal is dat wel het probleem Magneetklep N75 of Omloopklep van uitlaatgasturbo N249 aagezien jij ze heb vervangen.

heb je wel de juiste Magneetklep N75 wel vervangen er zitten namelijk twee die op elkaar lijken, 1x Magneetklep zit ergens recht voor je op de inlaatbuis met onderdeel nummer 038............

en de andere tweede die moet je ook hebben Magneetklep N75 zit ergens boven kleppendeksel onderdeelnummer 038.........B (Hij moet op een letter B eindigen de andere is zonder letter B)

Auto moet dan ook gecontroleerd worden op Motor Update programmering.

moni (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo tiguan klepje vervangen waar de slang naar de wastgateklep gaat en de klep aan de turbo zonder resultaat storing blijft het zelfde, als deze dus stuk waren dan waren de codes toch weg, update zou dan toch later kunnen plaatsvinden toch bedankt voor het meedenken, we kijken morgen wel verder groeten moni..nog 1ding wie kan de kapotte zekering f21 verklaren waarom deze kapot was,,

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Iedereen heeft het maar over de turbo en de bekende kleppen die de turbo regelen, maar die moet je volgens mij niet hebben
Je moet de kleppen hebben die de Supercharger loskoppelen, dan wel de bedrading van die kleppen. Zekeringen gaan niet zomaar kapot.
Ik ben overigens gewend dat de dealer apparatuur er keurig een code bijzet (zoals N75). Dus welke code stond er hier bij?
Heb je de exacte tekst nog die bij de dealer werd weer gegeven?

Dat de dealer dit nog niet vaker meegemaakt heeft kan ik me voorstellen. Met uitzondering van wat heel exotische auto's is dit bij mijn weten de eerste motor met een Supercharger en een turbo.

moni (0) PRO, 14 jaar geleden

uitgelezen bij vw dealer 04269 p10ad 000magnetkupplung fur mechanischen lader unterbrechung statisch 2e foutcode 04270 p10ae 000 stomsensor fur magnetkupplung fur mech lader elektrischer fehler statisch 3efoutcode umlutventiel fur turbolader n249 mechanischer fehler statisch deze code is sinds de nieuwe klep n249 weg oldford bedankt voor het meedenken..

Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=moni]hallo tiguan klepje vervangen waar de slang naar de wastgateklep gaat en de klep aan de turbo zonder resultaat storing blijft het zelfde, als deze dus stuk waren dan waren de codes toch weg, update zou dan toch later kunnen plaatsvinden toch bedankt voor het meedenken, we kijken morgen wel verder groeten moni..nog 1ding wie kan de kapotte zekering f21 verklaren waarom deze kapot was,,[/quote]
Waar zat die zekering.....F21,bij E-box bij de Accu of Binnen Zekeringen in de interieur...?

moni (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo tiguan deze zat in box onder motorkap F21 10amp,,

Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb het even opgezocht Zekering F21 is voor

- Z19 - verwarming lambdasonde
G39 - lambdasonde
G130 - lambdasonde achter katalysator
J583 - regelapparaat van NOX - sensor
Z28 - verwarming lambdasonde

Zekering F21 Heeft niks te maken met je Turbo, Als de Zekering F21 defect is moet er dan ook een extra storing opslaan (of je hebt ze al gewist).

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Het gaat in ieder geval om de Supercharger, want de turbo noemen de Duitsers "turbolader". Dat is in ieder geval duidelijk geworden.
Ik hou het op de "magneetkoppeling" voor de afschakeling van de Supercharger. De onderbreking mogelijk vanwege de defecte zekering.
En de zekering omdat het ding te veel stroom trekt.

moni (0) PRO, 14 jaar geleden

jongens allemaal hartelijk dank voor het meedenken, vandaag magneetkoppeling vervangen en het probleem was opgelost, waarschijnlijk slecht contact in de koppeling,oldford en tiguan en ricky nogmaals bedankt voor het meedenken groeten moni...

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

En bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.