Auto is stil gevallen onder het rijden, start wel maar valt na een paar seconden stil.
Rookt ook veel bij starten en het even lopen (blauwe rook.)
Als je de stopklep met daarboven de egr-klep ervan tussen haalt loopt hij wel en is er mee te rijden zonder dat hij stilvalt.
Geen foutcodes, geen vacuumlekkages geen problemen met de startonderbreker.
Uitlaat/katalysator is niet verstopt.
Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je hebt het over de stopklep maar bedoeld denk ik de inlaatspruitstukklep.
Zit deze niet vast door koolresten , dat deze klemt.
Klep zelf heeft vaak ook kortsluiting maar dan heb je ook storing en dan is de zekering erdoor op de zekeringhouder op de accu.
ik zou ook even kijken of je geen storing hebt op de pompverstuivers mocht er een defect zijn dan loopt hij ook niet is namelijkeen beveilleging en check ook de turbo of deze niet kapot is deze zaken kom ook geregeld tegen werk namelijk bij een vw/audi dealer
aanvulling kijk eerst maar eens naar de turbo aan de inlaat zijde of de schoepen niet afgebroken zijn ik denk dat dit het probleem is want hij krijgt dan geen lucht meer
Turbo gecontroleerd maar de schoepen zitten er nog aan.
[quote=downforthecause]Turbo gecontroleerd maar de schoepen zitten er nog aan.[/quote]
Maar draait hij ook rond zoals het hoort? Teveel of te weinig speling,of asje gebroken,dan lijkt het alsof hij goed is,maar haal de andere kant ook eens los en dan met 2 handen voelen.
Alles teruggemonteerd alleen het vacuumslangetje van de egrklep afgehaald nu loopt hij wel (en blijft ook lopen..)....Zodra ik de egrklep weer aansluit (vaccumslang) valt hij direct weer stil...Egrklep is vernieuwd maar geen resultaat....
ik denk toch echt dat het de turbo is die ligt te vervelen vandaag weer een die stil is gevallen met een defecte turbo je moet hem goed checken het is soms moeilijk te zien je haalt de slang los van turbo op de aanzuigzijde en kijk dan goed met een spiegel of het moertje er nog op zit deze lopen er vaak af en check dan of de as nog heel is en draait hij nog goed zonder speling vaak zijn de schoepen tegen het huis ingeslagen
Heb de turbo nogmaals gecontroleerd maar alles is in orde, geen speling, ingeslagen schoepen moertje er nog op, asje nog heel...Dus ik vermoed toch dat de aansturing van de egrklep de boosdoener is, lijkt wel of hij hem constant aanstuurd....Vacuumslangen zitten op een kast met allerlei vacuumslangen zag ik...Hoe werkt dat ding??
Daar zitten je aansturingskleppen in voor de egr en laaddruk.
heb je een testkast waar je een actuatordiagnose mee kan doen dan kun je deze aansturen en evt even meetwaardenblok lezen misschien dat je dan iets kan ontdekken want als de vacuum regeling defect is moet je een fout code krijgen deze komt eigenlijk nooit voor en kijk voor de zekerheid even naar de stekker onder bij de accu van de egrklep en (gas)klep deze coroderen weleens maar ook dan moet je een foutmelding krijgen
dit ook gehad met een passat was de klep van de egr los op de as.deze zit gelast of geklemd op de as
gewoon lassen of een nieuwe egr monteren. Deze zit aan de inlaat kant en word electronisch aan gestuurd.
ben je al uit met de vw ?
Vacuumregelunit tegen het schutbord was stuk nieuwe gemonteerd en hij rijdt weer als voorheen...
[quote=downforthecause]Vacuumregelunit tegen het schutbord was stuk nieuwe gemonteerd en hij rijdt weer als voorheen...[/quote]
N75 ?
14 jaar
[quote=hcaluwe][quote=downforthecause]Vacuumregelunit tegen het schutbord was stuk nieuwe gemonteerd en hij rijdt weer als voorheen...[/quote]
N75 ?[/quote]
Vacuumregelunit is een magneetkleppenblok waar als in verwerkt zit zoals:
1 - naar onderdrukaansluiting (aan terugslagklep voor rembekrachtiger)
2 - naar uitlaatgasterugvoerklep (mechanisch)
3 - naar omloopklep
4 - naar luchtfilter
5 - naar onderdrukreservoir
6 - naar drukdoos aan uitlaatgasturbo
[quote=Tiguan][quote=hcaluwe][quote=downforthecause]Vacuumregelunit tegen het schutbord was stuk nieuwe gemonteerd en hij rijdt weer als voorheen...[/quote]
N75 ?[/quote]
Vacuumregelunit is een magneetkleppenblok waar als in verwerkt zit zoals:
1 - naar onderdrukaansluiting (aan terugslagklep voor rembekrachtiger)
2 - naar uitlaatgasterugvoerklep (mechanisch)
3 - naar omloopklep
4 - naar luchtfilter
5 - naar onderdrukreservoir
6 - naar drukdoos aan uitlaatgasturbo[/quote]
Dat wist ik wel , maar het vraagteken stond erbij omdat ik wou weten of hij daarmee de N75 bedoelde?
Normaal spreken we over de N75.
Maar bedankt voor de uitleg.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar