auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Golf 5 1.9TDI turbodruk

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI 66kw EU4

Beste professionals,

Ik heb problemen met een Golf 5, heb deze via VAG-COM uitgelezen en hij heeft volgende foutmeldingen in het motormanagement:

17903 - Switch-Over Valve for EGR Cooler (N345): Open or Short to Ground
P1495 - 000 - -
16629 - Solenoid Valve (A) for Boost Pressure Control (N75): Short to Ground
P0245 - 000 - -
16627 - Solenoid Valve (A) for Boost Pressure Control (N75): Malfunction
P0243 - 000 - -
17809 - EGR Valve (N18): Short to Ground
P1401 - 000 - -

Hiernaast heb ik de turbodruk even uitgemeten tijdens rijden, gaat niet boven de 1298 mbar, stationair ergens rond de 950 mbar, dit lijkt me enorm laag, hoeveel moet dit zijn standaard?
Daarbij loopt de auto ook traag, trekt traag op, rijdt max 130-140.

Auto heeft maar 70.000 km en is van 11-2004, EU4 versie met 66kw.

Mvg en alvast bedankt,
Lasje

Geplaatst door

Lasje (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt mij dat hij dat hij een nood programma gebruikt
de turbo druk zou inderdaad hoger moeten liggen
waarschijnlijk zijn dit niet de echte waardes (waardes van de noodprogramma)
het zou wel kunnen maar dan wil dat zeggen dat bij jullie een lage druk gebied (qua weer)
dan zou hij inderdaad 950 kunnen zijn

(short to ground) dat wil zeggen dat de spanning te ver weg is gezakt (misschien de waarde 950 geeft hij dan aan)
je zult dus ergens een kortsluiting hebben naar de massa. oftwel de sensor geeft 0volt aan. dit zou 0.2 volt ongeveer moeten zijn
sensor krijgt 0 tot 5 volt maar geeft niet meer dan 0.2 tot 4.8 volt weer (zit hij erboven dan kortsluiting naar plus, eronder kortsluiting naar massa)

dit wil dus zeggen dat er gemeten moet worden op sensoren en kleppen die opgegeven zijn.

kijk eerst of er nergens een vacuumslangetje af ligt voordat je al te moeilijk gaat denken

polat50 0
badge

15 jaar

ik heb de Solenoid Valve (A) for Boost Pressure Control (N75) intussen vervangen, na resetten foutmeldingen gaat de turbodruk even wel hoger naar acceptabele waarden (1500 a 2100 mbar). Maar na enkele seconden terug waarschijnlijk noodloop en opnieuw niets van druk.
Dus opnieuw noodloop met dezelfde foutmeldingen. Massa's nagekeken in de buurt en leken op het eerste gezicht in orde...
Kan dit iets te maken hebben met kabels naar zekeringdoos, misschien ergens onderbreking of knik in kabel?

Lasje 0
badge

15 jaar

ze hebben alle 3 een gezamelijke plus zwart/rode draad en zijn gezekerd met 10a op positie 10 in de zekeringenkast. gr john

Dank je voor jullie hulp, vooral John voor de praktische info, heb zekering vervangen (zag er nochtans goed uit vanbuiten) en foutcode's gewist, voorlopig ziet het er goed uit dus ik denk dat het opgelost is, morgen een testrit maken om te confirmeren...

Lasje 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.