Volkswagen Golf V: Krachtige Lucht uit de Motoroliedop

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi 77kw

Bij het verwijderen van de vuldop van de motorolie, blaast er krachtig lucht uit de motor. Nu heb ik gehoord dat dit het einde van de motor betekend. In hoeverre is dit waar, aangezien het stationair loopt en de trekkracht er wel is.

Graag hoor ik van jullie,


Met vriendelijke Groet,

Firro

Firro

Geplaatst door Firro (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

dennizz91 (0), 15 jaar geleden

hoi firro ,
het is inderdaad het begin van het einde .
mogelijk is er een zuigerveer beschadigd/defect
wat je zou kunnen doen om dit te controleren is de compressie testen , de druk van de cillinders mogen niet meer als 1 bar afwijken van de druk die de fabrikant opgegeven heeft
tevens is het mogelijk dat je het verschil in trekkracht niet merkt
als er een cillinder heel slecht is , is het het makkelijkste om op de sloop een andere motor aan te schaffen en deze erin te hangen
hopende je voldoende te hebben geinformeerd
mvg dennis

Firro (0), 15 jaar geleden

dank je denis voor je snelle reactie,

maandag laat ik het bij de dealer controleren, als het echt ernstig is zit er maar 1 ding op ;-)

gr Firro

dennizz91 (0), 15 jaar geleden

ja is niks aan te doen , gebeurd wel vaker
maar is een behoorlijke klus om alles te vervangen dus motor vervangen is het snelst en minst tijdrovend
suc6
mvg dennis

Geert P (0), 15 jaar geleden

Er komt altijd luchtdruk uit de oliedop als je deze verwijderd. Dit komt door de op en neergaande beweging van de zuigers in het carter.
Dat is een op en neergaande pompbeweging. Als je geen olieverbruik hebt, geen blauwe rook uit de uitlaat en genoeg vermorgen is er niets aan de hand en zou ik me geen zorgen maken.
Als 1 cilinder sterk afwijkt door gaslekkage (zuigerveren stuk of gewoon slijtage) kan je dit duidelijk merken, ook stationair. Hij loopt dan rauw en onregelmatig. Een VW TDI blok slijt in de regel heel weinig op de cilinderwanden en kan gemiddeld makkelijk 300.000km mee. 500.000km is ook nog geen uitzondering.

Mijn golf 4 variant TDI 90kw alh heeft 310000km op de teller en geeft ook wat luchtdruk uit de oliedop. Maar rijdt perfect en gebruikt bijna geen olie.

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als je de oliedop eraf draait bij lopende motor en de motor gaat op het moment dat je de dop eraf hebt onregelmatig lopen dan klopt het niet.

ERwin_jah (0) PRO, 15 jaar geleden

druk uit de olievul stop is niet zo raar hoor zie het elke dag sommige wat meer als andere ik zou je er toch niet veel van wakkerliggen hoor greetz

Firro (0), 15 jaar geleden

Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb het inmiddels laten zien bij de garage en die zeggen dat het geen probleem is.

E.T.Wiersum (0), 15 jaar geleden

Inderdaad, als een dieselmotor slecht begint te worden, krijg je allerlei symptomen, zoals roken, olieverbruik, slecht starten, e.d.
Carterdampen uit de vuldop kunnen alleen goed beoordeeld worden door vakmensen die weten wat wel en wat niet normaal is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.