Volkswagen Golf V: golf 5 bkc

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi pd BKC

hallo beste mensen

heb een storing in een golf
motor inlaatspruitstukklep v-157 geen signaal p3102
motor inl. spruitstuk klep en remlicht schak. reeds vernieuwd maar storing blijft
moet de klep in geleerd worden ?
iemand enig idee
mvg pim

pkre10

Geplaatst door pkre10 (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Pim,

Zie :

foutcode: 19558 P3102
nl Motor voor de Smoorklep (V157) geen signaal
du Motor für Saugrohrklappe (V157) kein Signal
en Motor for Intake Manifold Flap (V157) No Signal
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Stevig schudden als de motor wordt afgezet
Motor afzetten is niet makkelijk
Hoger brandstofverbruik dan gebruikelijk
Trekt na 120 kmh niet vlot meer door

Mogelijke oorzaken:
Bedrading en/of aansluitingen van/naar de Smoorklep gecorrodeerd, versleten, defect, kortsluiting etc.
Smoorklep zit vast of is defect

Mogelijke oplossing:
Check bedrading en aansluitingen van/naar de Smoorklep
Doe Output Test voor de Smoorklep
Vervang de Smoorklep, maar die zit ingebakken in de EGR, dus je moet de hele EGR vervangen
daarna moet de EGR opnieuw worden ingeleerd.

Extra info:
Jos: Deze storing duidt op de gasklep die ook een functie heeft bij de egr en het uitzetten van de motor
Barry: in de stekker van de smoorklep zit een geschakelde voedingsdraad, waar na het afzetten van het contact nog enkele seconden stroom op blijft staan
Lucas: die Smoorklep gaat vaak kapot. Kwestie van vervangen. Check ook even de zekering want die springt meestal ook.
Gbn: Het lijkt erop dat de electrische motor, welke een zg. smoorklep bedient, het niet goed doet. Deze klep zit ingebakken in de EGR klep en wordt gebruikt om de motor te laten smoren. De klep wordt tijdens het uitzetten aangestuurd, gaat dan dicht (sluit hiermee het hele inlaatkanaal bij de EGR af) zodat de motor smoort en netjes (zonder teveel te schudden) uitgaat. Als de klep niet helemaal goed werkt, kan het zijn dat de klep in een half geopende stand blijft staan, waardoor er veel minder lucht de motor in kan. Dit zorgt ervoor dat de verbranding veel minder optimaal is, met als gevolg o.a. slecht (op)trekken. De klep heeft, voor zover ik weet, alleen de functie om de motor netjes uit te laten gaan, zonder al te veel te schudden.


Gr Stefan

Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden

Meestal brandt dan ook je zekering door in de ebox bij de accu. ( kortsluiting in de spruitstukklep )
Heb je die al gecontroleerd ?
Inleren is niet nodig.

pkre10 (0) PRO, 14 jaar geleden

probleem gevonden bij onderste radiateur slang ligt kabelboom deze schuurde tegen de radiateur slang 2 kabels waren door deze waren van
de inlaatspruitstukklep
probleem is dus opgelost
bedankt voor de reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.