Hallo allemaal,
Ik wil even hier proberen om wat meer antwoorden te krijgen dan dat ik al heb. Hier mijn verhaal.
Mijn Golf 5 GTI 2.0 was getuned naar 270PK + pops and bangs.
Volgens de tuner was dit wel nog zo getuned dat het veilig was voor mijn standaard onderdelen. Daar heb ik nu wel zo me twijfels over.
Sinds paar weken terug merkte ik dat mijn pops and bangs zeer dof waren geworden, daarna kwam ik er achter dat ik ook vermogensverlies had, dit is steeds meer geworden.
Auto naar de garage laten uitlezen en laten checken. Divertervalve was gescheurd en zit nu een nieuwe in. Probleem was niet verholpen. De garage dacht dat er misschien een bug in het bestand van de tuner zat. Ik terug naar de tuner en me orginele bestanden er terug op gezet zodat die weer 'stock' is. Probleem was nogsteeds aanwezig.
Als iemand een idee heeft wat het kan zijn laat het mij aub weten!
De garages hier in de buurt zijn allemaal druk, dus dat zal weer over het weekend gaan om de auto goed en grondig te laten nakijken. Ik wordt er helemaal gek van dat ik het probleem nog steeds niet weet.
Me auto is nu standaard maar ik mag van de tuner wel weer gratis terug komen. Wat stellen jullie voor? doen? heb er wel genoeg flappen voor neergelegd. Misschien denk ik daar nu al te veel over na, ben al blij als het gemaakt is.
0-100 in 15 seconden is hilarisch voor een GTI met 200PK standaard... 15 seconden deed die er trouwens ook over met de tune..
De tuner zelf kon niet al te lang kijken naar me auto maar hij merkte wel dat de turboslangen niet opblazen(geen druk) terwijl ik gas gaf.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uitlaat/katalysator misschien verstopt?
Misschien als gevolg van dat pop en bang?
Staat genoteerd, bedankt voor de reactie.
4 jaar
Katalysator opgeblazen, na het vervangen was hij weer in orde
4 jaar
Bedankt voor de feedback. Lijkt me dat je pop and bang beter kunt vergeten. De tuner zou eigenlijk het aankoop-bedrag moeten terug geven en de kosten voor de katalysator vergoeden.
Geprobeerd, die lullen zich altijd eraf... Mijn turbo is ook BEGONNEN met scheuren. Zou een chiptune (+70pk) teveel druk worden voor de turbo?
4 jaar
Weet ik niet voor dit model. Maar pop en bang is funest voor de katalysator en als die verstopt is kan de druk in de uitlaat aardig hoog oplopen. Op zich is 135 pk/liter niet zo extreem hoog. Dat had ik ook in mijn 2 liter met katalysator (Ford Sierra Cosworth) maar zonder pop and bang.
Hij is standaard 200, met chiptune komt die uit op 270.
4 jaar
Mijn excuus, snap nu wat je bedoeld.
4 jaar
Als de auto uitgelezen is en geen storing herkend komt mij raar voor,als de tuner een EGR heeft uitgeschreven zal deze storing ook niet herkend worden,dit wordt dus meetwaarden uitlezen.
Als de turbo onvoldoende presteert zal dit worden aangegeven en ook als storing herkennen,ook bij verstopte uitlaat.
Ik zal deze reactie noteren, dinsdag gaat die naar een VW specialist die alleen toegankelijk is voor bedrijven of garages. Hopelijk vind die het probleem.
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar