Volkswagen Golf V: golf 5 tsi

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 tsi

Hallo
we hebben een golf v 1.4 tsi
nu heb ik twee vragen

de motor houd in bij 3500 toeren.
nu heeft hij al twee keer aan de kast gelegen bij vw maar geeft geen storing aan .
nu heb ik zelf even gezocht en heb ontdekt dat de turbo toch wel aardig wat spelling heeft [iets mag begreep ik]
kan het inhouden liggen aan de turbo?



het tweede probleem is dat de linker achterrem bleef hangen en zeer heet werd .
nu heb ik beide remklauwen achter gereviseerd ,
maar als ik nu de rem intrap zit het pedaal bijna onderin [wat eerst niet zo was]
ik heb hem ontlucht [ong 3x]
maar geen verbetering ,op naar de garage om het ontluchten daar te laten doen [twijfelde aan mezelf zo langzamerhand ] remdruk was oke maar pedaal te laag
geen verbetering

ik heb de handrem div keren aangetrokken maar dit maakt niets uit.
geen lekkage oid

wat kan het nu nog zijn ?

alvast bedankt

manta74

Geplaatst door manta74 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Voel je ook echt een omschakelmoment rond de 3000 toeren dat hij in eens vermogensverlies heeft? 9 van de 10x als je geen storing opgeslagen hebt dan ligt dit aan de magneetklep voor turboregeling en die zit net boven de bobine gemonteerd van de 2 cilinder. Ook kan het aan een vacuumslang liggen die van de klep naar turbo gaat. Turbo mag speling hebben maar bij deze type's kan je mooi zien als je een afdruk hebt van precies de schoepen in het huis dan raakt hij hem al, is niet goed maar dat zal waarschijnlijk niet het probleem zijn van vermogensverlies.
Wat je denk ik als eerst moet doen is bougie's vervangen en kijken welk onderdeelnummer je erin hebt zitten, moet eindigen op een B. In het ergste geval heb je een probleem met een zuiger, daarvan breek vaak een stuk af met compressieverlies als gevolg maar loopt hij vaak stationair ook slecht.

manta74 (0), 10 jaar geleden

ja ik voel wel een verliespunt rond 3500 toeren.
ge dan de magneet klep vervangen en kijken wat ie dan doet
bougie's heb ik al vervangen .
kan het eventueel ook een klep zijn bij de turbo, heb al even gegoogeld dan kom ik klep n75 tegen dat deze de oorzaak kan zijn?
is dit te testen of gewoon vervangen?

en me remmen zijn nog steeds niet goed
kun je het pedaal niet hoger afstellen oid?

manta74 (0), 10 jaar geleden

niemand die me kan vertellen wat ik aan me rempedaal moet/kan doen?

woodman17 (0), 10 jaar geleden

Zit er abs op?
Heb je waarschijnlijk lucht in de abs pomp zitten deze moet je met laptop ontluchten
Ontluchten bij remcylinders helpt niets

gr gerard

manta74 (0), 10 jaar geleden

oke gaan we dat laten doen

bedankt voor je reactie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.