Volkswagen Golf 2015: GOLF 7 1.6TDI. STORINGEN. “GLOEISPIRALEN”VERMOGEN”STARTSTOP”

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CXX, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 81

Hallo allemaal 

Ik heb een Volkswagen golf 7 uit 2015 met een 1.6tdi motor. 200.000 km.

Sinds begin deze week is mijn auto raar gaan doen, 
Het begon allemaal met het lampje van de gloeispiralen en 5 minuten later viel de auto in de “noodloop” Ook begon de auto aan te geven dat het start stop systeem storing heeft, het vermogen viel weg en toen begon het lampje van motor storing ook te branden. Vanochtend nadat de auto 24uur stil gestaan heeft de auto weer gestart en er was niets meer aan de hand. Zodra de motor warm wordt begint die af en toe in te houden tijdens het optrekken en even later begon het gloeispiralen lampje weer te branden En 10seconden later ook de melding van storing start stop systeem en kwam de noodloop ook meteen weer om de deur kijken. Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken ?

Emrah1992

Geplaatst door Emrah1992 , lid sinds 2 maanden geleden

5 Reacties

oldford PRO, 2 maanden geleden

Begin eens met het laten uitlezen van de storingen.
Het beste is met dealer (of gelijkwaardige) apparatuur.
Dat kan een hoop gegis, gezoek, ergernis, tijd en geld besparen.

Emrah1992, 2 maanden geleden

Hoi Oldford. Ik heb m laten uitlezen door een vw monteur, die gaf aan dat alle waardes normaal waren...de auto is sindsdien ook iets meer gaan verbruiken.

oldford PRO, 2 maanden geleden

Wel, alles is niet normaal. Je verbruik is meer en je hebt brandende foutlampen en noodloop.
Ik ben bang dat je in dit geval rijdend zult moeten uitlezen, op het moment dat de foutcodes er zijn.

Alternatief is uitlezen wanneer de foutlampen branden.
Hierbij is het belangrijk dat de motor Niet wordt uitgezet, ook niet bij de dealer voor de deur!

Elblag, 2 maanden geleden

Problemen met vermogensverlies in de Volkswagen TDI oplossen


Dieselauto's van Volkswagen zoals de TDI kunnen vermogensverlies ervaren. Dit kan tijdelijk of meer permanent zijn, afhankelijk van de oorzaak. Twee mogelijke oorzaken zijn de door de computer opgelegde "slappe modus" en de MAF-sensor, die zich op slechts een kleine afstand van de luchtreiniger bevindt.

Symptomen van slappe modus
De limp-modus is een veiligheidsfunctie wanneer de autocomputer een ernstige storing van een bepaalde soort detecteert die ernstig genoeg is. Er is GEEN signaal naar de chauffeur, alleen dit vreemde gevoel. Het voelt alsof je de E-brake hebt ingeschakeld, of iets houdt je tegen. Op een vlakke weg zal het subtiel zijn; het is veel duidelijker wanneer u probeert te klimmen of op een snelweg te komen. Het motorlampje kan al dan niet branden. De meeste auto's in deze modus zullen zelden boven de 2000 RPM komen, maar in de limp-modus kun je langzaam accelereren tot 40-50 mph. Het duurt veel langer dan normaal.

Probleemoplossing Oorzaak van trage prestaties
De enige manier om de oorzaak van dit mank lopen te achterhalen, is door een VCDS-computer te gebruiken om verbinding te maken met de auto en te kijken wat de codes zijn. Het is bekend dat vacuümlekken dit veroorzaken omdat de auto kan struikelen of boksen. Het probleem kan echter een boost-probleem, EGR, uitlaatlek, verstopte brandstofpomp, slechte MAF-sensor of vastzittende schoepen in de turbo zijn door roet. Dus je hebt de code echt nodig om een ​​beslissing te nemen.

De pijl wijst naar de bovenste connector van de MAF, die een sectie is. De bovenste connector kan worden losgekoppeld met speciaal gereedschap
De pijl wijst naar de bovenste connector van de MAF, die een sectie is. De bovenste connector kan worden losgekoppeld met speciaal gereedschap
Dit is een MAF-sensor voor veel VW TDI-modellen
Dit is een MAF-sensor voor veel VW TDI-modellen
De MAF-sensor (Mass Air Flow)
Een slechte of slecht werkende MAF kan stroomverlies veroorzaken. Deze zijn meestal goed tot 100.000 Kml.

Symptomen van een slechte MAF-sensor
Een slechte MAF-sensor kan een plotselinge vermindering van het vermogen van de auto veroorzaken, maar de normale storingsmodus is een geleidelijk verlies van vermogen gedurende weken. Uw motorlampje kan gaan branden als de sensor alleen af ​​en toe defect is. Als de stroom wordt hersteld door de auto uit en weer in te schakelen, bevindt u zich in de slappe modus.

Als u niet zeker weet of het slecht is, laat u de motor gewoon op 5100 tpm draaien terwijl u in de parkeerstand of neutraal staat. Als de MAF slecht is, kun je het niet doen. Als de MAF niet volledig is mislukt, zou u het moeten kunnen doen. U kunt ook de connector loskoppelen. De ECU vervangt dan het defecte signaal door een standaardwaarde. Als de auto meer vermogen heeft of onveranderd is, is de MAF absoluut slecht. Als het motorcontrolelampje brandt, kan het worden gereset wanneer de connector wordt losgekoppeld en opnieuw wordt aangesloten.

Oorzaak van problemen met de MAF-sensor
Een oorzaak van een slechte MAF is dat u een aftermarket-luchtreiniger hebt gebruikt die olieresten er niet vanaf houdt. Zelfs een klein beetje residu zorgt ervoor dat de sensor defect raakt. Ze zijn gevoelig.

Tijd en kosten om een ​​massale luchtstroomsensor te repareren
De tijd om een ​​MAF te vervangen is niet langer dan 30 minuten. De MAF-basis wordt vastgehouden met twee schroeven. Eenmaal verwijderd, koppelt u de bovenste connector los van de MAF en installeert u een nieuwe. Om de bovenste connector te verwijderen, heeft u speciaal gereedschap nodig om de twee schroeven te verwijderen.

bert klein PRO, 2 maanden geleden

Zit eerder te denken aan een sterk verontreinigende brandstoffilter.onvoldoende doorstroming
Wij vervangen de brandstof filters om de 30.000 km wat echt noodzakelijk is,des te goedkoper de brandstof des te meer toegevoegde biobrandstof, algvorming wat zich weergeeft roetzwarte verontreinigende filters.
Bij filtervervanging dient het systeem met de testkast te worden aangestuurd om de hoge drukpomp te ontzien ,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.