beste collega`s
het volgende probleem dient zich voor
de golf heeft af en toe met opschakelen een terugval vermogensverlies [volgens klant]
uitgelezen met vag-com, gaf aan omloopklep van uitlaatgasturbo n249 mechanisch defect
toen heb ik de n249 klep vervangen code gewist en klant weer op pad gestuurd maar het probleem is niet opgelost
klant kwam vandaag terug
auto uitgelezen en kwam dezelfde storing uit
dit is het hele verslag
omloopklep van uitlaatgasturbo N249 mechanisch defect p2261
omstandigheden
803 /min
last: 22,3%
snelheid:52 km/u
temp.:85.C
spruitstukdruk:1000.0 mbar
span:13.8v
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien dat een softwareupdate iets kan betekenen.
Maar is dat de enige storing die erin staat?
Deze blokken hebben vaak last van een opgerekte ketting en dan krijg je soms ook wel deze storing erin dacht is maar dat zou dan icm de brandstofdrukregelaar zijn (die dan ook mechanisch defect zou zijn) en/of nokenasversteller of bdp/nokkenas sensor storing.
Maar als hij precies bij de 3000 toeren opeens inhoudt of terugvalt (alsof je een begrenzer hebt) ligt het aan de magneetklep die boven de 2e bobine gemonteerd zit en dan ook vaak geen storing daarover opgeslagen.
Andere klachten bij deze blokken zijn verotte bougie's en gebroken zuigers maar dan krijg je deze storing niet.
beste ricky alvast bedankt voor de reactie
ja dit is de enige storing die erin staat
van de gerekte ketting is bekend heb er ook al meerdere gehad maar deze liepen ook echt slecht
moet wel zeggen dat ik het tijdstip van kruk t.o.v. nokkkenassen niet heb gecontroleerd
de software update zal bij een dealer gedaan moeten worden neem ik aan of niet
gr pim
Ja klopt dat kunnen ze zo zien als ze hem uitlezen of er een softwareupdate beschikbaar is.
Maar hij zegt mechanisch defect dus aan de bedrading zou et niet kunnen liggen zou je denken, hij ziet iets wat mechanisch niet goed werkt, dus die klep wordt aangestuurd alleen wat er daarna zou moeten gebeuren dat gebeurt niet dus zegt hij dat die klep stuk is, maar kan net zo goed worden veroorzaakt door iets anders, misschien is er wel een lek in het laadlucht gedeelte? Of de turbo zelf stuk of waste gate gaat stroef. Verwijder eens de kromme plastieke laaddruk buis aan de aanzuigzijde van de turbo en kijk of je een sleepspoor ziet, de schoepen willen nog wel eens het huis raken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar