close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: golf gti 8v - 1987 karter loopt vol benzine

Bouwjaar: 1987

Hoi,

Probleem met golf, karter loopt vol benzine, startmotor draait dan niet meer rond, motor wil af en toe behoorlijk scheef (2 cyl) lopen. Injectoren al vervangen, brandstofpomp (2 in bak en aan achterbrug. Geen resultaat. Wagen heeft ongeveer 1 jaar stilgestaan en af en toe eens stationair gedraaid. iemand een idee waar dit te zoeken ? alvast bedankt !

Geplaatst door

gunther3884 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

KE of LH.. volgens mij een KE

Het geval wat Hakeem aangeeft wordt veroorzaakt door de warmdraairegelaar of door de brandstofverdeler zelf.

Er kan wel iets benzine bij de olie komen, maar dat is een teken van heel veel korte koude ritjes of niet juist werkende verbranding/zuigerveren.

Een K-Jetronic serie(K/KE) herken je aan de luchtfilterbak waarop ook de brandstofverdeler zit. Een LH jetronic heeft een losse luchtmassameter in een inlaatbuis opgenomen. Ik denk dat je de eerste hebt en dan is de oorzaak in 8 van de 10 gevallen mechanisch.

Jij of je garagist moeten gewoon even een aantal basis stappen doorlopen. Op bijgevoegde link staan een aantal storing-zoek tabellen (engels) voor een K-jetronic. Braaf volgen wat er staat werkt echt goed.

http://www.xs4all.nl/~master99/slc/onder...

Laat je de afloop weten??

Alex218 0
badge

19 jaar

Compressie meten. Zitten er zuigerveren vast, is de cylinderwand ingevreten? Volgens mij kan er alleen via de cylinders brandstof in de olie komen.

Alex218 0
badge

19 jaar

eerst olie met benzine aflate. 4.5 liter olie erin, en dan compressie meten, benzine kan alleen langs de zuiger en cilinderwand in het carterkomen, brandstofpomp en injectore hebben er niks mee te maken

1 0
badge

19 jaar

Welk type injectiesysteem zit erop?

is het niet zo dat er altijd wat benz bij de olie komt, afgelaten olie ruikt er toch naar. mij hebben ze wijsgemaakt dat de injectoren teveel benzine vernevelen zodat dit langs de zuiger in het carter komt. vandaar het slecht draaien van de motor. kosten zijn al hoog opgelopen. Type injectie weet ik niet, is een zilverkleurige buis boven het kleppendeksel. standaard gti van na 1984 met 8 kleppen. moet ik het hier ergens zoeken ? staat nu bij mecaniciën die de kosten laat oplopen maar nog geen resultaten heeft. meer nog, hij laat m opzij staan nu er een betaling gebeurde van de wisselstukken en verbruikte benzine. heeft nu andere computers (2) in bestelling. ten einde raad ...

gunther3884 0

19 jaar

Ik heb het zelf een keer meegemaakt bij een Golf I GTI met een K-jetronic benzine inspuiting. Door een veel te hoge druk spoten de injectoren de cilinders vol benzine. Hierdoor draait de motor niet meer.

akkoord, maar waar zit de fout ? injectoren of injectiesysteem of de computer die dit moet regelen?

gunther3884 0

19 jaar

Kan ik zo niet zeggen, welk type injectiesysteem zit erop?

zal eens gaan kijken, hoe kan ik dit herkennen ?

gunther3884 0

19 jaar

fantastisch, ga meteen aan de slag.

gunther3884 0

19 jaar

kan me wel herinneren dat de luchtmassameter ter hoogte van de het luchtfilterhuis zit en dus los is aangebracht. Jouw theorie kan wel kloppen omdat de auto enkel nog stationair gedraait heeft het laatste jaar en niet meer in het verkeer reed. De brandstofverdeler zit in de metalen buis boven het kleppendeksel vermoed ik ?

gunther3884 0

19 jaar

garagist zegt systeem met oranje injectors van bosch

gunther3884 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.