close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : Golf II stationair uitvallen

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,3 carb

Hallo,

Ik heb een Golf II gekocht uit 1989 met een 1,3 carb motor. Hij heeft een tijdje (ongeveer 2jaar) stilgestaan. Elke keer als de choke klep open gaat valt hij bij stationair toerental uit. Als de choke klep openstaat en ik hou volgas dan wil hij wel lopen en met choke wil hij stationair wel lopen. Ik heb al veel dingen gedaan. Alle vacuumslangen nagelopen. de tussenflens en de brandstofpomp nagelopen. Al een 2ehands carb erop gezet maar niks help. Wat kan ik nog meer doen?

Geplaatst door

rozemaranger (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wel voldoende brandstof aanvoer van je brandstofpomp , membraan niet lek ?

kaleido 1 6595
badge vip badge

11 jaar

maar waarom wil hij dan wel stationair lopen als de choke klep dicht staat?

rozemaranger 0

11 jaar

De stationair- sproeier al gevonden ? Even door blazen tegen de stoom in . Carburateur met electrische afslag ?

Werkt deze ook? Maak en plaats een foto van de carburateur . Er zijn er in de jaren zoveel gebruikt .

Makkelijker om je aanwijzingen te geven . Wel als het kan zonder luchtfilter die foto.

Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

Ik ben niet echt bekend in de carburateurs.
Waar zit precies de stationair sproeier?
Hier even een foto.
Is dit een met electriche afslag?

[url=http://postimg.org/image/lyjt4rhfz/][img]http://s11.postimg.org/lyjt4rhfz/BILD000...[/img][/url]

Dit is trouwens mijn oude carb waarvan de choke kapot was.

rozemaranger 0

11 jaar

In het bovendeksel vlak bij dat plastic pijpje zit een messing schroefkop met een gaatje . Als je dat met een goed passende schroevendraaier uit draait zie dat lange pijpje met aan het eind een klein sproeigaatje.
Zo klein dat deze bij het minste verstopt raakt.
Ergens in de benzineleiding is een benzinefilter gemonteerd . Bij de minste twijfel vervangen , Na jaren komen er vezeltjes los en die komen weer in de aanvoer van de carb. In dat pijpje zit een heel klein plastic conisch zeefje !!!!
Met een klein haakje is dat er uit te trekken .
Wat carburateurreiniger gebruiken kan ook geen kwaad.
Choke kapot ? Die bimetalen veer komt wel vaak los maar die kreeg ik wel weer vast . Werkt de pull-down nog wel ?
Als de motor draait moet die trekstaaf door vacuum aangetrokken worden . Aanzuigpijpje KAN verstopt zijn maar meestal is het membraampje lek .
Pull-down is dat zwarte ronde ding wat na het starten de choke 3mm open trekt . Dit voorkomt verzuipen van de motor.
Die 2e vacuumpot is voor het bedienen van de 2e trap !!

Vr. Groet.

Punt 50
badge

11 jaar

Probleem opgelost.
Inlaatspruitstukpakking was lek.

rozemaranger 0

11 jaar

Mooi zo !

Groet.

Punt 50
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.