Gisteravond op de snelweg liep de motor warm, dus heb ik hem langs de kant van de weg gezet, en er water bij gegooid.
Toen ik even later verder reed begon de motor te ratelen, waarna ik de auto langs de kant van de weg heb laten staan.
Vandaag opgehaald, de auto startte niet meer, en er zat ook geen water meer in.
Nu we het water gingen bijvullen ging er meer dan 10 liter water in, en alsnog lijk het reservior leeg te lopen (verder geen lekkages te zien).
De motor sloeg even aan bij het wegslepen (dus niet dmv startmotor maar door het slepen en de koppeling te laten opkomen).
Kort daarna viel de motor weer uit.
Kan iemand misschien wat meer duidelijkheid geven over wat er mogelijk aan de hand is.
Bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
10 liter is wel veel.
is de koppakking nu niet lek en loopt het koelwater je carter of uitlaat niet in.
groetjes jan.
Er loopt niets uit de uitlaat, ik heb de olie gepeild, maar zag geen water zitten.
Voor zover ik kan zien lekt er niets bij de koppakking.
14 jaar
nou maar er gaat 6 a 7 liter in normaal.
kijk of je een vonk hebt.
en benzine.
controleer dan of de distrubutie goed staat.
maak de bougie droog en kijk of er geen water aan zit.
als dat goed is zal hij het moeten doen en niet sleep dan nog eens.
groetjes jan.
Zou eens even voorzichtig zijn met aanslepen nu..
10 liter koelvloeistof erin bestaat nooit van zijn leven, dan gaat amper in een 6 cilinder en dan moet alles eruit zijn, ook het water uit de motor..
Heb je niet de helft ernaast laten lopen ? Even zonder gekheid..
Als er echt zoveel is in gegaan dan moet de koppakking kapot zijn, en kan het goed zijn dat hij niet meer start, waterslag..En dat ratelen kan het ook verklaren, kvs bij de olie bv..
Controleer nog eens of het peil niet is gestegen van de olie.
Als hij nergens lekt, het niet uit de uitlaat komt lopen en je maar bij kan blijven vullen,moet het wel in de motor ofwel bij de olie verdwijnen.
Laat het systeem eens onder druk zetten om te kijken waar het water blijft, anders even een cilinderlektest laten doen, dan zie je al een stuk meer.
Het warm lopen doet de motor zowiso al geen goed, daar sneuvelt snel de koppakking van, maar dat is niet zo'n ramp want het vervangen stelt werkelijk niks voor als je het zelf goed.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar