close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Golf III diezel start slecht

Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Een kennis van mij heeft een Golf III Diesel Ik meen een 1.9TDI 90 Pk en sinds een tijdje start ie niet meer normaal, Met een koude motor is ie bijna helemaal niet aan te krijgen en met een warme motor moet je even goed doorstarten wil ie aanspringen, Hij rookt niet, en loopt ook super äls je heb aan hebt"
De gloeispiralen zijn al gecontroleerd en werken, ook gloeit ie wel gewoon, alleen springt ie niet aan, Brandstof krijgt ie ook, maar wat vanmiddag wel opviel is dat ie regelmatig lucht in de leiding zit van de filter naar de pomp, Dus hebben we vanmiddag de filter vervangen, maar het probleem blijft ook had iemand de tip gegeven om de EGR af te doppen alleen dat gaf als resultaat dat het gewoon bij 100 km/h gebeurt was en dat ie heel slecht trok, dus dat is weer ongedaan gemaakt, Ook hebben we gezocht waar dat lucht wegkomt, maar kunnen het niet vinden, de klemmen zitten ook allemaal goed vast Iemand een Idee ??

Als de auto loopt lijkt het of er niets aan de hand is hij sputtert stotterd of hikt ook helemaal niet, probleem is alleen het starten, De stekker van de koelsensor afhalen heeft ook geen effect.

Harm

Geplaatst door

madmax1969 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je denkt dat de lucht de oorzaak is het volgende. De lucht kan aangezogen worden in het gedeelte van de brandstoftoevoer dat hoger ligt dan het niveau van de brandstof in de tank. Omdat daar altijd onderdruk is zie je geen lekkage van brandstof naar buiten. Als je echter de dop van de tank eraf haalt en je blaast lucht in de tank dan zet je druk op de zuigslang en zal het lek wel zichtbaar worden omdat er dan wel brandstof naar buiten komt.. Pas op dat je de zaak niet opblaast. Een beetje druk is al voldoende . 1 bar stuur de diesel ongeveer 12 meter omhoog. jij hebt maximaal 1 meter nodig.. Wij deden poetsdoeken om het nlaaspistool en bliezen gedurende 1 minuut in de tank terwijl we een deel van de kucht lieten ontsnappen.. als je daarna nergens natte plekken ziet, ook niet langs de pakking van het filter kun je ervan uitgaan dat de toevoer nergens lekt.. Wel boven de tank ook even kijken natuurlijk.

Gaan we dat maar eens proberen.

madmax1969 0

13 jaar

Heb je de gloeispiralen doorgemeten of heb je gemeten of er spanning op komt? Is de zekering van de gloeiers niet kapot?

Hendrik4290 0
badge

13 jaar

Ja is allemaal doorgemeten, maar ook als je de auto uitdoet en daarna direct weer start gaat het al moeilijk, en naar mijn weten word er maar amper gegloeit als de auto nog warm is.

madmax1969 0

13 jaar

De startsnelheid is toch wel hoog genoeg?

ja hij loopt supersnel in het rond we hadden ook al een andere starte geprobeert

madmax1969 0

13 jaar

Na heel lang zoeken bleek het probleem te zitten in de aanzuigbuis van de tank, andere tank er onder en het probleem is over hij start nu weer als vanouds

madmax1969 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.