Hallo,
Ik heb een probleem met mijn Golf 4 Gti, sinds kort loop deze heel onregelmatig en houdt hier enorm in met lage toeren. Wanneer ik gas geef loopt die prima. Ik heb hem een tijdje terug laten uitlezen omdat het motormanagementlampje begon te branden.
De volgende foutmeldingen stonden toen erin:
Motorcode: AUM
Waarde Onderdeel
17608 Boostdruk regelklep; mechanische fout
16795 Secondair luchtinjectie systeem onjuiste doorstroming waargenomen
17705 Drukval tussen turbo en gasklep
17544 Extra brandstof aanpassing, blok 1; arm mengsel.
Na het uitlezen zei de monteur dat ze een slang van de turbo hebben vast gedraaid en tijdens de proefritten prima reed nu. Hij heeft hem toen opnieuw uitgelezen en hij gaf alleen nog waar 17608 en 17705 aan. Motormanagementlampje brandde op dit moment niet meer.
Echter nadat ik er zelf 20 km mee heb gereden is het hele verhaal opnieuw begonnen. Motormanagementlampje sprong weer, hield weer in en onregelmatig lopen van de motor. De monteur(s) konden mij verder ook niet vertellen wat het was, en ben dus niet van plan terug te gaan naar dezelfde.
Wie heeft hier misschien oplossing voor, of heeft dit al eerder meegemaakt. Ik hoor het heel graag.
Met vriendelijke groet, Stef Smeets
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Draai met stationair lopende motor de olievuldop er af, als dat moeilijk gaat en je hoort even een zuigend geluid dan trekt je motorblok vacuum en heb je gelijk de oorzaak.
Is dit niet het geval dan de dv controleren op vervuiling en evt de gasklep reinigen en in de basisstand zetten.
Gr John
Hoi John,
Het motorblok trekt in ieder geval GEEN vacuum. Voor het andere heb ik nog geen tijd gehad. Maar wat bedoel je met de "dv"?
Groet.
12 jaar
Dv=dumpvalve.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar