close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Golf IV 1900 TDI motorcode ALH-66kw grommende gluid langs vooro

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 TDI ALH-66KW

motorcode ALH 66kw 90pk
1. ALs ik aan het rijden ben krijg ik een grommende gluid langs vooronder iets gelijk aan een combinatie van (gebolder en fladder geluiden met een beetje trilling aan het stuur ) meestal bij het gas geven en toename van toerental en ook bij aanhoudende hoge snelheid van +40km pu ,,


van wat zou dat zijn ,, er moet wel nog een groot onderhoud gebeuren ,, auto geeft 160dKM,

pas nieuwe silentblocks van achter opgestoken , kan dat van de roellementen van de voorwiellen zijn ?? of van de D-riem en spanners die eventueel kapot zijn?? ,

2 .Bij het optrekken heb ik trilling en schuuden weinig vermogen , maar zeer weinig een beetje meer gas en schudden direct weg ,


pls help

Geplaatst door

Emporio (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1) Gaat het geluid mee op het toerental of op de snelheid van de auto?

2) Koppeling lijkt mij.

ricky 10
badge

17 jaar

Alvast dank voor de reactie,

de lawaai gaat mee met de snelheid,,,

Kan het van de wiellagers zijn of van de homokineten ??

Emporio 0

17 jaar

[quote=Emporio]Alvast dank voor de reactie,

de lawaai gaat mee met de snelheid,,,

Kan het van de wiellagers zijn of van de homokineten ??[/quote]
Een defecte homokineet hoor je alleen tijdens sturen,en je voelt een versleten homokineet (binnendste) tijdens gas geven,dan gaat de auto aan de voorkant schudden als je gas geeft.

ricky 10
badge

17 jaar

losse bodemplaat kan ook voor dit soort geluiden zorgen, hoe harder men rijdt..hoe harder hij klappert..

arie549 0
badge

17 jaar

denk dat het deze is: versleten homokineet (binnendste) tijdens gas geven,dan gaat de auto aan de voorkant schudden als je gas geeft.

en heb ook wat gedempte getik als ik aan het rijden ben de getik hoor ik het meest bij 40 kmp en als ik rond de 100 rij begint het een beetje te schudden en een grommende gluid langs vooronder iets gelijk aan een combinatie van (gebolder en fladder geluiden met een beetje trilling aan het stuur ) meestal bij het gas geven en toename van toerental en ook bij aanhoudende hoge snelheid ,

Hoe meer gas geven en sneller rijden , hoe meer lawaai , maar geen getik meer maar een gebolder,


Maar stationair draait ie perfect , en tijdens stilstand geef ik gas en niets te horen van dieverse lawaaien ,

ik ga maandag naar de dealer ,

Emporio 0

17 jaar

Vw Golf IV 1900 TDI - 66KW -90PK – Motorcode ALH- Bouwjaar 04/2001 -

163.000KM – Oktober 2007

Na Te kijken :

1. Homokineten binnen en buitenzijden Voorkant
2. Willagers Voorkant
3. Vliegwiel Koppeling
4. wielnaaf en lager Voorkant
5. Schokdempers + Veren V+A
6. Uitlezen op fouten – Inspuitdruk verstuivers + LMM werking
7. Software update
8. Nakijken poelie’s + lagers motor

Uit te voeren :
- Groot onderhoud
Alle riemen en lagers = SET D riem met lagers,
- Vervangen waterpomp
- Vervangen van alle filters incl. Brandstof en interieurfilter
- Verversen van koppeling olie
- Remvloeistof
- Servo olie
- Motorolie = Longlife






Klachten :
1. ALs ik aan het rijden ben krijg ik een grommende gluid langs vooronder iets gelijk aan een combinatie van (gebolderd en fladder geluiden met een beetje trilling aan het stuur ) meestal bij het gas geven en toename van toerental en ook bij aanhoudende hoge snelheid van +40km pu ,,
Bij het optrekken heb ik trilling en schuuden weinig vermogen , maar zeer weinig een
beetje meer gas en schudden direct weg
en heb ook wat gedempte getik als ik aan het rijden ben de getik hoor ik het meest bij 40 km pu, en als ik rond de 100 rij begint het een beetje te schudden meestal bij het gas geven en toename van toerental en ook bij aanhoudende hoge snelheid ,

Hoe meer gas geven en sneller rijden , hoe meer lawaai , maar geen getik meer bij hoge snelheid , maar een moeilijk om te schrijven lawaai,


Maar stationair draait ie perfect , en tijdens stilstand geef ik gas en niets te horen van dieverse lawaaien ,

Emporio 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.